کد خبر: ۶۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 01 August 2015
مدیر کل کتابخانه‌های گیلان گفت: 80 درصد کتابخانه‌های گیلان دارای بخش ویژه کودک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، امیر محمدپور صبح امروز در نشست با فرماندار این شهرستان به کارگیری از روش‌های مختلف برای کتابخوانی را مهم و تاثیرگذار دانست.

وی تشویق کودکان به مطالعه کتاب را از جمله این روش‌ها دانست و افزود: این امر می‌تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه داشته باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه بیش از 40 کتابخانه عمومی این استان دارای کتابدار ویژه بخش کودک هستند، تصریح کرد: امروز حدود 80 درصد از کتابخانه‌های استان دارای بخش ویژه کودک هستند.

وی از راه‌اندازی دو کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار در ماسال خبر داد و یادآور شد: حدود 70 درصد جمعیت شهرستان ماسال در روستا ساکن هستند و به‌زودی کتابخانه‌های مذکور افتتاح می‌شوند.

فرماندار ماسال نیز در نشست مذکور اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج امر کتابخوانی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

محمود قاسم‌نژاد سرانه مطالعه کتاب در کشور را آمار قابل قبولی ندانست و گفت: تشویق کودکان از همین دوران به مطالعه کتاب می‌تواند در بزرگسالی اثر مهمی داشته باشد و در ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند.

به گزارش فارس، در حاشیه نشست مذکور نخستین تور کتاب کودک در گیلان با اهدای بالغ بر یک‌هزار و 200 جلد کتاب به کودکان روستاهای ماسال راه‌اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار