سرپرست استانداری قم در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با بیان اینکه موقعیت قم، زمینه افزایش پدیده قاچاق را افزایش می دهد، بر نگاه ویژه مسئولان کشور به این استان در مبحث مبارزه با قاچاق، تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 23 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم به موقعیت استان در مسیر آمد و شد17 استان کشور اشاره و ابراز کرد: سالانه بیش از 156 میلیون خودرو از مسیرهای منتهی به قم آمد و شد می کند که با حضور میلیونی زائران و مسافران خارجی در طول سال و نیز حضور 200 هزار تبعه 126 کشور دنیا در قم، فضایی در این استان ایجاد نموده که مستعد افزایش قاچاق است.

هاشمی به موقعیت جغرافیایی ویژه کشور اشاره و عنوان کرد: وجود مرزهای آبی و خاکی زیاد، زمینه افزایش پدیده قاچاق را افزایش داده است که مسئولان با تمام توان درصدد کاهش این مساله هستند.

وی مهاجرت اقوام مختلف از 30 استان کشور و نیز جمعیت 96 درصدی شهری قم را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: مسئولان کشور باید با در نظر گرفتن این موارد و نیز موقعیت مذهبی قم بعنوان ام القرای جهان تشیع و دومین شهر زیارتی کشور نگاهی ویژه به قم و تخصیص اعتبارات در همه بخش ها داشته باشند.

سرپرست استانداری قم با بیان اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: در قم این کمیسیون هر 2 هفته یکبار برگزار می شود تا با قدرت بیشتر و برنامه ریزی دقیق درجهت کاهش این معظل گام برداریم.

وی ادامه داد: تیم های نظارتی استان طی چند ماه گذشته موفق به کشف 25 انبار احتکار کالا، 130 انبار اختفا و 17 انبار بعلت عدم اعلام موجودی شده و ضمن برخورد قانونی با این موارد در تنظیم قیمت و نوسانات بازار اقدام های لازم را صورت داده اند.

مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این جلسه با اشاره به پیچیدگی و چند وجهی بودن پدیده قاچاق،تصریح کرد: ورود به مساله مبارزه با قاچاق موضوعی حاکمیتی است که با همکاری همه نهادهای کشور و قوای سه گانه امکان پذیر خواهد بود.

مجید آقابابایی اضافه کرد: باید با تدوین برنامه های فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت های کشور شرایطی ایجاد کنیم که کارشکنی دشمنان در کمک به رشد پدیده قاچاق در کشور بی اثر شود و شاهد کاهش اقبال مردم به کالاها و ارز قاچاق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار