مصاحبه گزینشی منجر به تولید شایعه می شود
شایسته‌تر آن است که فرصتی فراهم شود تا آقای بهنامجو با رسانه‌های مستقل نیز نشست‌هایی را برگزار کنند چرا که این شیوه منجر به تولید شایعه خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 23 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم انداز اردبیل در شماره جدید خود نوشت: اکبر بهنامجو اخیراً در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی(ایرنا) در اردبیل گفته که این خبرگزاری به عنوان رسانه‌ای معتبر، منصف و مسئولیت‌شناس هم انعکاس دهنده خدمات دولت بوده و هم انتظارات،خواسته‌ها و دردهای مردم از مسئولان را صادقانه بازتاب می‌دهد.

استاندار اردبیل بدون نام بردن از رسانه‌ای این را هم گفته که رسانه‌ها خلاء و نارسایی‌ها را باید به صورت سازنده، پویا و شفاف نقد کنند چرا که تولید شایعه موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

انتخاب گزینشی رسانه‌ای صددرصد دولتی و بیان این سخنان از نماینده عالی دولت در استان که تلاش می‌کند خود را چهره‌ای مستقل، غیرسیاسی،کاری و جهادی نشان دهد، قدری ناپخته و تعجب‌انگیز است چرا که کسی انتظار ندارد خبرگزاری ایرنا به عنوان تریبون اصلی دولت در ایفای ماموریت اطلاع‌رسانی اخبار دستگاههای دولتی، نقش یک منتقد را ایفا کند.

ضمن این که به حکم قاعده منطقی "اثبات شی نفی ماعدا نمی‌کند"، با فرض این که خبرگزاری ایرنا در انجام مسئولیت رسانه‌ای آن هم در رابطه با انتشار بی‌کم و کاست و چشم بسته اخبار دولت، خواست و نظرآقای استاندار را برآورده کرده باشد نمی‌تواند دلیلی بر نادیده انگاشتن تلاش‌ قاطبه رسانه‌های مستقل در انجام رسالت‌اشان که بی تردید توام با نقد و نظر است، باشد.

اما این پرسش هم مطرح است که آیا تاکنون آقای بهنامجو به عنوان نماینده عالی دولت در استان در خصوص آمار و اطلاعات دستگاههای مختلف نظیر اشتغال، بیکاری، تعطیلی واحدهای تولیدی و دهها آمار دیگر که به مثابه تکلیف و دستور و با الویت در خروجی خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر و در دفاع از آنها حجم انبوهی محتوای رسانه‌ای تولید می‌شود، راستی‌آزمایی کرده‌اند!

متاسفانه امروز اغلب رسانه‌هایی که در مقام نقد عملکرد مدیران دولتی در استان اردبیل تولید محتوا می‌کنند، متهم به تخریب و سیاه‌نمایی هستند و ای بسا نمی‌توانند و نمی‌خواهند شبیه "ایرنا" بازتاب کننده اخبار دستگاههای دولتی باشند.

قطعاً آقای بهنامجو انتظار ندارند که رسانه های مستقل به مفهوم غیربرخوردار از بودجه دولت، همانند خبرگزاری جمهوری اسلامی رفتار کنند چرا که همانا این نقض غرض است و اگر بخواهند این گونه باشند، نخواهند توانست خواسته ها و مطالبات مردم را بدون مصلحت جویی و عیناً منعکس کرده و انجام آن را از دولت بخواهند.

امروز یکی از خواسته‌های جدی افکار عمومی از رسانه‌ها به عنوان حلقه رابط مردم و دولت، پاسخگو کردن مسئولان در ارتباط با وعده‌هایشان است که با وجود تلاش‌ها، قاطبه مدیران ترجیح می‌دهند از طریق رسانه‌های دولتی با مردم ارتباط برقرار کنند و همین موضوع می‌تواند مورد توجه و بررسی شخص استاندار باشد.

آقای استاندار نیک می‌دانند که نشستن در مقابل خبرنگار خبرگزاری دولتی و پاسخگویی به سئوالات مشخص آن قابل تقدیر و البته هنر نیست و شایسته‌تر آن است که فرصتی فراهم شود تا آقای بهنامجو با رسانه‌های مستقل به مفهوم مالی، فکری و سیاسی نیز نشست‌هایی را برگزار کنند تا خدمات دولت از طریق رسانه‌های متکثر با مخاطبان گوناگون و سلایق متعدد نشر پیدا کرده و به معدود رسانه محدود نشود چرا که این شیوه منجر به تولید شایعه خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار