امام‌ جمعه مهریز:
امام جمعه مهريز با اشاره به وجود مطالب ارزشمند در وصایای شهیدان، افزود: بنیاد شهید با همکاری سپاه و خانواده شهدا در ارتباط با انتشار وصیت‌نامه‌های شهیدان اقدام کنند .
کد خبر: ۶۹۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸ 23 December 2018

حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» در اين باره ادامه داد: اگر از فضای مجازی، نشریات استانی و محلی برای انتشار وصایا و قرار دادن آن در دست مردم و جوانان منطقه استفاده شود، کاری ضروری و تأثیرگذار خواهد بود .

به گفته‌ي ريیس شورای فرهنگ عمومی مهریز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به هر نحوی، کار فرهنگی و ارزشی است و همه دستگاه‌ها و تشکل‌ها در قبال آن مسئول هستند .

محی‌الدینی افزود: برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی استکبار جهانی قطعاً انتشار وصایای شهیدان مؤثر است و نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود .

«رضا خانجانخانی» ريیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز نيز گفت: تاکنون 13 هزار برگ سند زندگانی شهدای شهرستان شامل وصیت‌نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها و دفترچه خاطرات جمع‌آوری و برای استفاده در اختیار مردم و محققان گذاشته خواهد شد .

به گفته وي، اسناد مربوط به شهدا با همکاری رزمندگان هشت دفاع مقدس، خانواده‌های معزز شاهد و برخی نهادهای فرهنگی و تبلیغی جمع‌آوری، تنظیم و نگهداری می‌شود .

وی هدف از جمع‌آوری اسناد را حفظ آثار برجای‌مانده، حفاظت و نگهداری، انتقال مفاهیم ارزشی به دیگران، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ذکر کرد .

این مسئول از مردم و یادگاران دفاع مقدس برای جمع‌آوری اسناد دعوت به همکاری کرد و یادآور شد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به مردم ، بررسی و عمل به وصایا و دست‌نوشته‌های شهیدان است .

وی یادآور شد: در حال حاضر 6 هزار نفر ایثارگر شامل 500 خانوار زیرپوشش این نهاد قرار دارند .

«مهدی دهقان‌زاده» بخشدار مرکزی مهریز هم اعلام كرد: سرکشی به خانواده شهیدان و ایثارگران در روستاها با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی جزو برنامه‌هاست .

وي افزود: ترویج فرهنگ شهادت و تکریم خانواده شهیدان از برنامه‌های مستمر فرهنگی است که با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در روستاها انجام می‌شود

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار