امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به وضعیت صنایع دفاعی و وابستگی ایران پیش از انقلاب خاطرنشان کرد: پس از انقلاب نه‌تنها نیازمندی‌های نظامی در داخل تولید، بلکه تجهیزات نظامی به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می‌کنیم.
کد خبر: ۶۹۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 21 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سیدعزیزالله هاشمی‌زاده ظهرامروز در خطبه‌های عبادی ، سیاسی نمازجمعه فیروزآباد با اشاره به آشوب‌های داخلی فرانسه اظهار داشت: آمارها نشان از نارضایتی داخلی ۷۰ درصد مردم این کشور را داده اما دولت فرانسه هیچ اهمیتی به این نارضایتی‌ها نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اساتید، دانشجویان، کارگران و دیگر اقشار مختلف فرانسه در حال شکسته شدن و فشار فقر در این کشور هستند، افزود: بااین‌حال فرانسه با همسویی آمریکا در اوضاع داخلی ایران دخالت و به بهانه‌های مختلف می‌کوشد تا وضعیت داخلی خود را فراموش کند.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی، حضور معنادار سیاسی امت اسلامی در میادین مختلف سیاست داخلی و خارجی، جامه عمل پوشیدن به شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی، تربیت متخصصین متعهد جهت تولید علم به‌طوری‌که قبل از انقلاب سهم ایران در تولید علم یک‌دهم درصد بود و بعد از انقلاب علم در جمهوری اسلامی ۲ درصد در کل جهان رسیده است را از جمله این دستاوردها عنوان کرد.

وی بابیان عبور از دو گفتمان شرق و غرب بعد از جنگ جهانی اول و دوم افزود: گفتمان شرق و غرب، به کرسی نشاندن سرمایه‌داری و سوسیالیست جهت اداره جهان بود که ایران این بازی‌های سیاسی را بر هم زد و نشان داد که جهان باید بر مبنای خدامحوری اداره شود.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: تغییرات اساسی در مسیر شرق و غرب شکست سیاسی و رفتاری در اداره جهان بود و غرب و شرق دیگر نمی‌تواند از ابزار قبل از انقلاب اسلامی در نفوذ به کشورها استفاده کنند.

هاشمی‌زاده با اشاره به اینکه ایران دارای چرخه کامل سوخت هسته‌ای و صنعت فضایی است اضافه کرد: نرخ باسوادی در زمان حکومت پهلوی ۴۷ درصد بود که پس از انقلاب نزدیک به صد درصد رسیده است.

وی گفت: پیش از انقلاب 50 درصد از پزشکان ما خارجی بود اما اکنون بی‌نیاز از هر پزشک خارجی هستیم.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به بخش گازرسانی ابراز داشت: پیش از انقلاب گازرسانی به ۹ شهر و یک روستا انجام شد درحالی‌که پس از انقلاب به هزار و 893 شهر و 23 هزار روستا صورت گرفته است.

وی همچنین در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت صنایع دفاعی و وابستگی ایران پیش از انقلاب خاطرنشان کرد: پس از انقلاب نه‌تنها نیازمندی‌های نظامی در داخل تولید، بلکه تجهیزات نظامی به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار