فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: یک بهله عقاب دشتی که توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل این اداره کل شد پس از تیمار و معاینه در طبیعت رها سازی شد.
کد خبر: ۶۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 31 July 2015
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: یک بهله عقاب دشتی که توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل این اداره کل شد پس از تیمار و معاینه در طبیعت رها سازی شد.

 به گزارش ایرنا؛ مهدی ضرغامی افزود: یکی از دوستداران طبیعت اوایل هفته جاری یک بهله عقاب را تحویل یگان حفاظت محیط زیست همدان داد.

وی اضافه کرد: پس از تیمار و معاینه این گونه مشخص شد که بیماری و زخمی در بدن او مشاهده نشد به همین منظور این پرنده شکاری در دامنه های سرسبز و منطقه شکار ممنوع الوند رها سازی شد.

وی تاکید کرد: نگهداری و تامین غذای گونه های شکاری شرایط خاصی را می طلبد که شهروندان توان تامین این شرایط و امکانات را ندارند به همین منظور توصیه می شود از نگهداری گونه های شکاری در منزل مسکونی پرهیز شود.

عقاب دشتی یا همان عقاب خاکی 65 تا 77 سانتی متر قد دارد و به طور یکدست قهوه ای پررنگ است و روی دم گرد و کوتاهش نوار های عرضی خاکستری نامشخص دارد.

عقاب دشتی اغلب یک لکه زرد مایل به اخرایی در پس گردن دارد و هیچگاه سفیدی روی پوشپرهای دم را که در بعضی از عقاب های جنگلی ( نه همه آنها ) دیده می شود ندارد.

حرکات عقاب دشتی خیلی کند است و اغلب به مدت طولانی روی زمین می نشیند، معمولا نزدیک به زمین پرواز می کند و به ندرت اوج می گیرد و این گونه جانوری از پستانداران خیلی کوچک، مارها ، قورباغه ها و از لاشه حیوانات تغذیه می کند.

استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شکار ممنوع است و تاکنون 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

ماهانه 10 تا 15 گونه جانوری از سوی دوستداران محیط زیست تحویل یگان حفاظت این اداره کل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار