مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: بیش از 4 هزار نفر شتر سرگردان در شهرستان وجود دارد که عدم وجود مکان مناسب برای نگهداری آنها از اصلی ترین مسائل است.
کد خبر: ۶۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 30 July 2015
مختار حدیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نزدیک پنج هزار شتر در جاسک وجود دارد که از این تعداد بیش از 4 هزار نفر سرگردان هستند.
 
وی افزود: اصلی ترین مشکلی که در خصوص شترهای سرگردان جاسکی وجود دارد عدم وجود مکان مناسب برای نگهداری این شترهای به خصوص در شب است البته آشنا نبودن دامداران به مسائل بهداشتی و مبارزه با آفات و امراض نیز از مواردی است که با آنها مواجه هستیم.
 
حدیدی با بیان اینکه عدم پوشش گیاهی مناسب یکی از مشکلات اصلی دامداران این منطقه است، عنوان کرد: آموزش صاحبان شتر، احداث آبشخور و مرتع سازی مناسب همراه با کشت علوفه، ساماندهی شترها و پلاک کوبی آنها، نصب دستگاه میکروچیپ برای ردیابی شترها و صدور پروانه بهره برداری که در حال حاضر شترداران ندارند از راهکار هایی است که برای رسیدگی به وضعیت شترهای سرگردان جاسکی در نظر داریم.
 
مدیر جهاد کشاورزی جاسک گفت: برای ساماندهی این وضعیت اعتبار نزدیک به 200 میلیون تومان احتیاج است که در صورت تامین آن سه تا چهار ماه تمامی مسائل حل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار