معاون استاندار یزد:
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد بر ايجاد جذابيت و تسهيل در سرمايه گذاري توسط دستگاه‌هاي اجرايي تاكيد و از 173 طرح ارزيابي شده و آماده واگذاري به بخش خصوصي در استان خبر داد .
کد خبر: ۶۸۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 12 December 2018

«محسن صادقیان» اظهار کرد: هر ساله با تعداد زيادي از طرح‌هایی كه در سال‌هاي گذشته شروع شده و هم چنان عمليات اجرايي آن ادامه دارد و يا با توجه به نياز استان تعدادي از طرح‌های جديد شروع مي شود و در سال‌هاي بعد نيز براي تكميل نیازمند تامین اعتبار هستند,مواجه می‌شویم .
وی افزود: با توجه به شرايط اعتباري دولتي  و تخصيص‌هاي اندكي كه به طرح‌هایی عمراني تزريق مي‌شود در تلاشيم زمينه واگذاري طرح‌های مختلف اعم از طرح‌های جديد؛ نيمه تمام و قابل بهره برداري به بخش خصوصي را فراهم سازيم .
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد گفت: در گام اول در استان 173 طرح با اعتباري بالغ بر 60 ميليارد تومان شناسايي شده كه برآنيم  اين طرح‌ها با شرايط مختلف و ايجاد جذابيت به بخش خصوصي واگذار شوند .
این مسئول خاطرنشان كرد: فعالان بخش خصوصي در عرصه‌هاي مختلف اعم از داخل و خارج استان مي‌توانند در اتمام اين طرح‌‎ها مشاركت كنند و روش‌هاي مختلفي نيز براي واگذاري و جذب همكاري قابل مذاكره و انجام است .
معاون استانداري يزد گفت: در حال حاضر در استان بالغ بر هزار و 700 طرح نيمه تمام وجود دارد و براي تكميل اين طرح‌ها نيز  اعتباري بالغ بر 800 ميليارد تومان نياز است. باتوجه به اعتبار هر ساله استان كه كمتر از 200 ميليارد تومان به اين پروژه ها تزريق مي شود ،نيازمند زمان زيادي براي تكميل اين فرآيندها هستيم .
صادقيان ادامه داد: اميد است با جذب همكاري و واگذاري اين طرح‌های به بخش خصوصي بتوانيم اين مسير  تكميلي را سرعت بخشيده و تسهيل كنيم زيرا 30 درصد از اين طرح‌ها با پيشرفتی بالغ بر 60 درصد و 70 درصد طرح‌ها نيز پيشرفتي كمتر از 50 درصد دارند .
وی در پايان خاطرنشان کرد: طرح‌های استان از جنس احداث، بازسازی، تجهیزات، تعمیرات و بهسازی هستند که در راستای به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها بیش از بیش بایستی تلاش کرد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار