مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار ‌شد.
کد خبر: ۶۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 30 July 2015
به گزارش تابناک قم، مراسم نخستین سالگرد آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم و معلم اخلاق و فقیه اهل‌بیت(ع)، چهارشنبه‌شب با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت الله علوی گرگانی، آیت الله اعرافی امام جمعه قم، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله هاشمی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله خرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه قم، حجت الاسلام آشتیانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم و تهران، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، طلاب و اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

در این مراسم گرامیداشت حجت الاسلام سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 39 سوره فصلت به ایراد سخن پرداخت و گفت: در این آیه نکاتی وجود دارد که بر سیره عملی و عقیدتی این عالم ربانی تطبیق دارد، اگر زمین نرم باشد می تواند از باران اثر بگیرد و زمینه ای برای رشد و نمو گیاهان باشد.

وی افزود: با مراجعه به سیره آیت الله شب زنده دار می توان فهمید که ایشان در عقیده، اخلاق وعمل به مراتبی رسیده بود که هم در خودش اثر به وجود آورده بود و هم عاملی برای حیات و رشد شاگردان و اطرافیان خود به شمار می رفت.

مبلغ دینی حوزه علمیه قم با بیان این که امور تدریس و کمالات برای آیت الله شب زنده دار حجاب نبود، اظهار داشت: زمانی که ایشان متوجه می شدند که نوشته ای وجود دارد که اثرشان مؤثرتر بود این عالم ربانی اجازه نمی دادند تا اثر خود منتشر شود؛ آیت الله شب زنده دار افزون بر این که خود به مقام کمال و مکارم رسید سبب رشد دیگران نیز شد.

آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار از استادان حوزه علمیه قم بود که دارای سابقه 40ساله در امر تدریس بود و از جمله تألیفات وی می‌توان به تقریرات دروس خارج فقه و اصول امام خمینی(ره)، حواشی بر تفاسیر مجمع‌البیان و المیزان، شرح دعای مکارم الاخلاق و مجموعه یادداشت‌های مدون شده پیرامون مسئله امامت اشاره کرد.

آیت الله شب‌زنده‌دار 4 مردادماه سال 93 در سن 85سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار