کد خبر: ۶۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 29 July 2015
خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت گفت: تا آخر مرداد ماه امسال از چهار بازارچه خصوصی در سطح شهر رشت بهره‌برداری می‌شود.

مجتبی ماه‌پسند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به بهره‌برداری از 4 بازارچه خصوصی در یک ماه آینده، اظهار داشت: احداث بازارچه‌های خصوصی در سطح شهر یکی از عوامل مهم در جمع‌آوری دست‌فروشان شهر به‌حساب می‌آید که این امر علاوه بر زیبایی بافت شهری، دسترسی راحت و مطمئن شهروندان به محصولات میوه و تر بار را به همراه دارد.

وی با بیان این که جمع‌آوری دست‌فروشان از سطح شهر به‌صورت کامل امکان پذیر نیست، افزود: مجموعه شهرداری هیچ وقت وظیفه سامان‌دهی دست‌فروشان را نداشته و ندارد، اما با این حال مجموعه شهرداری با توجه به ملزومات انسانی و اجتماعی با سیاست‌گذاری‌های مختلف و احداث بازارچه‌های خصوصی درصدد ساماندهی این افراد از سطح شهر رشت است.

این مسئول شهری با تاکید به طرح سامان‌دهی دست‌فروشان محله سلیمان‌داراب رشت در ماه‌های اخیر، گفت: حدودا" 50 درصد از پروژه احداث بازارچه خصوصی سلیمان‌داراب رشت به‌صورت مطلوب پیش رفته است، لذا با توجه به ساختار و طراحی سازه موقت بازارچه، این مکان حداکثر تا یک ماه آینده قابل بهره‌برداری و واگذاری به دست‌فروشان محله است.

وی با اشاره به دغدغه دست‌فروشان بابت اجاره بهای غرفه‌های بازارچه سلیمان‌داراب، تصریح کرد: بدون شک هر شخصی که در چرخه اقتصادی کشور نقش دارد و مشغول به کار است، باید مالیات مناسب با کار خود را پرداخت کند، از این رو دست‌فروشانی که در سطح شهر با اشغال بخشی از خیابان‌های شهر مشغول به کار بودند، از این پس با استفاده از محیط این بازارچه ملزم به پرداخت اجاره بهای غرفه‌های بازارچه می‌شوند.

ماه‌پسند با اشاره به همکاری سازمان امور صنفی رشت، تعزیرات حکومتی گیلان و سازمان صنعت، معدن، تجارت گیلان با سازمان میادین و تره‌بار گفت: حداکثر تا دو هفته آینده تابلوهایی مبنی بر اعلام نرخ به‌روز میوه و تره‌بار در بازارچه‌های تحت نظارت شهرداری نصب می‌شود که از این طریق نرخ به‌روز محصولات تره‌بار نمایش داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار