مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی خبر داد:
گفته‌های مدیر روابط عمومی مجلس به صورت واضح حکایت از جعل امضای شماری از نمایندگان مجلس برای به جریان انداختن طرح استیضاح رئیس مجلس است؛ جعلی که قاعدتاً باید طراحان این طرح به عنوان اشخاصی که آن را در اختیار همکارانشان برای امضاء قرار داده‌اند، پاسخگویش باشند.
کد خبر: ۶۸۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲ 28 November 2018

به گزارش تابناک قم، مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی از جعل امضای شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای زدن علی لاریجانی پرده برداشت؛ اتفاقی که باید طراحان طرح استیضاح رئیس مجلس پاسخگوی آن باشند و مشخص شود چرا دست به چنین اقدامی زده‌اند؟

حسینعلی حاجی دلیلگانی نماینده مردم شاهین شهر در حاشیه جلسه علنی سه شنبه ششم آذر مجلس شورای اسلامی، متن طرح استیضاح علی لاریجانی را دراختیار خبرنگاران قرار داد؛ طرحی که بر اساس آن ادعا شده بود لاریجانی مجلس را دور زده و مستقیماً طرح پالرمو را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده است. حال گروهی از نمایندگان در اقدامی عجیب عملاً لاریجانی را هدف قرار دادند؛ اتفاقی با برداشت‌های سیاسی همراه شده است. در متن این درخواست ادعا شده بود: «اقدام رییس مجلس در ارسال مصوبات فوق الذکر به مجمع تشخیص مصلحت بدون جری تشریفات قانونی یعنی طرح در صحن علنی و اصرار مجلس به مصوبات خود مغایر صریح اصل 112 قانون اساسی و ماده 200 آیین نامه داخلی مجلس و ناقض سوگندی است که برابر ماده 16 آیین نامه به خداند قادر متعال یاد شده است.»

این گروه از نمایندگان به ماده 26 آیین نامه داخلی جدید مجلس (ماده 24 قدیم) استناد کرده بودند که در آن تاکیده شده بود، «هرگاه نمایندگان به کیفیت اداره جلسات یا سایر امور مجلس و نحوه ایفای وظایف رییس یا سایر اعضای هیأت رییسه معترض باشند، می‏ توانند طی تقاضای کتبی با امضای حداقل 25 نفر و یا به‏ درخواست کمیسیون تدوین آیین‏ نامه داخلی مجلس، تشکیل هیأت رسیدگی به اعتراضات، مرکب از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی و اعضای کمیسیون تدوین آیین‏ نامه داخلی مجلس را درخواست نمایند. کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مکلف است ظرف سه روز نسبت به تشکیل هیأت رسیدگی به اعتراضات، اقدام نماید. هیأت اخیر مکلف است ظرف 10 روز با حضور سه نفر از منتخبین معترضین، به موضوع رسیدگی نماید. در صورتی که اکثریت اعضای هیأت رأی بر عدم صلاحیت فرد مورد اعتراض دادند عضویت وی در هیأت رییسه تعلیق می‏ گردد. گزارش هیأت در این باره در جلسه غیرعلنی مورد بررسی قرار می‏ گیرد و در اولین جلسه علنی مجلس بدون بحث به رأی‏ گیری گذاشته می‏ شود. درصورت رد عدم صلاحیت، عضو مزبور به کار خود ادامه خواهد داد و در غیر این‌ صورت از سمت خود مستعفی شناخته می‏ شود و حق شرکت در انتخابات مجدد آن دوره را ندارد.»

جعل امضای گروهی از نمایندگان مجلس برای زدن علی لاريجانی!

در ذیل این طرح اسامی حسینعلی حاجی دلیگانی، علیرضا سلیمی، سهراب گیلانی، جواد کریمی قدوسی، سیدجواد حسینی کیا، سیدناصر موسوی لارگانی، نصرالله پژمان فر، سیدحسین نقوی حسینی، عباس گودرزی، محمداسماعیلی سعیدی، احمد سالک، عبدالله سامری، حسن نوروزی، ذبیح نیکفر، محمود شکری، صدیف بدری، سیدقاسم جاسمی، پوربافرانی، سیدراضی نوری، مجتبی ذالنوری، سیدجواد، ابطحی، سیداحسان قاضی زاده، عامر کعبی، اکبر ترکی، ضیاءالدین اعزازی و سیدجواد ساداتی نژاد، مجید ناصری نژاد مشهود بود.

اکنون مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، در توییتی تاکید کرده است: «آقايان سليمی، اعزازی، نوری، پوربافرانی، كعبی، بدری، قاضی‌زاده، لارگانی و چند نماينده ديگر كه اسمشان ذيل نامه موسوم به استيضاح رييس مجلس آمده کتبا اعلام كردند، چنين درخواستي نداشته اند. اعمال ماده ٢٤ منتفی است، اما استقبال چند رسانه اصولگرا از موضوع جالب توجه است واقعا دوستان دنبال چه اند؟»

گفته‌های مدیر روابط عمومی مجلس به صورت واضح حکایت از جعل امضای شماری از نمایندگان مجلس برای به جریان انداختن طرح استیضاح رئیس مجلس است؛ جعلی که قاعدتاً باید طراحان این طرح به عنوان اشخاصی که آن را در اختیار همکارانشان برای امضاء قرار داده‌اند، پاسخگویش باشند. انتظار می‌رود مشخص شود چه تعداد امضاء ذیل این طرح جعل شده و عامل این جعل مشخص و تحت تعقیب قرار گیرد.

اکنون که ماجرای امضاهای جعلی عیان شده، این شائبه پررنگ‌تر از قبل می‌شود که رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات مجلس آغاز شده و در همین راستا، طرح مذکور برای ضربه زدن به علی لاریجانی است و آنچه مطرح شده بهانه چنین اقدامی است. اتفاقات روزهای آینده میزان دقت این شائبه‌ها و گمانه‌زنی‌ها را عیان می‌سازد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار