کد خبر: ۶۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 29 July 2015
سازمان جهاد کشاورزی میزان خسارات وارد شد در سیل اخیر استان البرز را تعیین کرد.
با گذشت یک هفته از وقوع سیل و طوفان در استان البرز، امدادرسانی به مناطق بحران زده همچنان ادامه دارد و امید می‌رود به زودی شاهد بازگشت زندگی و فعالیت‌های معمول به این مناطق باشیم.

در این راستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بیمه شدگان در اولین فرصت خسارت خود را دریافت کنند و پیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت خسارت صد درصدی کسانی که بیمه شده‌اند صورت گرفته است.
سیدمجید موسوی در ادامه افزود: خسارت افرادی که بیمه شده‌اند توسط صندوق بیمه کشاورزی پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه فردی به عنوان معین سازمان جهاد کشاورزی در روستاهای سیلزده "سیجان" و "کندر" به منظور رفع مشکلات کشاورزی مستقر شده, گفت: پس از تامین اعتبار از سوی استانداری و سازمان مدیریت، خسارت نهرهای زراعی روستاهای سیل‌زده جاده چالوس پرداخت می‌شود.
موسوی یادآور شد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه و عدم توجه به اخطارها و تذکرات مبنی بر جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغات از جمله علل افزایش خسارات ناشی از سیل و طوفان بوده است.
وی همچنین به باغداران  کشاورزان و دامداران توصیه کرد تا در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامی اقدام نمایند.
موسوی در ادامه گزارش کلی از میزان خسارات وارده شهرستان کرج را به شرح ذیل اعلام نمود، آبزیان پرورشی 2 واحد، واحد دامی 200 واحد،  زنبور عسل 50 کندو، زمین زراعی 2000 مترمربع، محصولات زراعی خسارت دیده 30 تن، باغات خسارت دیده 44 هکتار، محصولات باغی خسارت دیده 1340 تن، خسارت منابع آبی شامل چاه، قنات، استخر و ... 28 نهر، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 22 کیلومتر لوله انتقال آب، 7 استخر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار