کد خبر: ۶۸۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ 26 November 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سردار نقدی از بانوان درخواست کمک کرد

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بانوان مدیر الگوی مصرف ما هستند، گفت: آنان می‌توانند با مصرف کالای داخلی و کاهش اسراف و صرفه جویی در مصرف دو کار بسیار بزرگ را انجام دهند تا چرخه تولید کشور را به جریان بیندازند.

عراقچی: فردا دو واقعه مهم اتفاق می‌افتد

معاون وزیر امور خارجه گفت: در اوج تحریم ها و فشارهای آمریکا، فردا دو واقعه مهم در روابط ایران و اروپا در بروکسل اتفاق می افتد.سیدعباس عراقچی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در اوج تحریم ها و فشارهای آمریکا، فردا دو واقعه مهم در روابط ایران و اروپا در بروکسل اتفاق می افتد. سومین سمینار "همکاری های صلح آمیز هسته ای ایران و اتحادیه اروپا" با حضور دکتر صالحی، و "چهارمین دور گفتگوهای عالی رتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا" با مسئولیت اینجانب و خانم اشمید.»

رحمانی فضلی مسئول عدم امضای حکم حناچی است

حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره تعلل در صدور حکم شهردار تهران: رحمانی فضلی مسئول عدم امضای حکم حناچی است. مدیریت بلاتکلیف یک نوع آفت غیرقابل جبران است. ناکارآمد جلوه دادن شورای شهر، عمدی است . رحمانی فضلی درباره تأخیر حکم حناچی پاسخ بدهد.

مدیران شهرستان پلدختر برای مقابله باسیلاب ممنوع الخروج شدند

فرماندار پلدختر گفت: بارش در شهرستان پلدختر تا فردا ادامه دارد که طبق دستور ستاد بحران تمام مدیران تا تمام شدن این وضعیت در آماده باش کامل قرار دارند و ممنوع الخروج هستند. نعمت اله دستیاری، با اشاره به اینکه بارش باران در شهرستان پلدختر امروز شروع وتا فردا ادامه دارد، اظهار داشت: بیشترین میزان بارشها در استان لرستان در شهرستان پلدختر با 51 میلی متر بارش است و به گفته هواشناسی تا فردا ادامه دارد که طبق دستور ستاد بحران شهرستان پلدختر تمام مدیران تا تمام شدن این وضعیت در آماده باش کامل قرار دارند و ممنوع الخروج هستند. وی با اشاره به اینکه تمام عوامل راهداری، اداره برق،گاز ،شهرداری در آماده باش صد درصد و در سطح شهر هستند، افزود: تا این لحظه مشکلی برای شهرستان رخ نداده ولی وضعیت به خاطر بارش شدید باران بحرانی است.

وزیر بهداشت: تمام پس گردنی‌ها را این روزها به دولتی‌ها می‌زنند

وزیر بهداشت گفت: این روزها تمام پس گردنی‌ها را به دولتی‌ها می‌زنند و دولت شبیه بچه زن‌بابا شده است و به دیگران هیچ دردی وارد نمی‌شود. وی در ادامه گفت: متاسفانه در آن دوره این انتخاب اشتباه توسط مسئولان شهرستانی یا نماینده یا امام جمعه یا فرماندار صورت گرفته است. البته احتمالا تقصیر فرماندار بوده چرا که این روزها تمام پس گردنی‌ها را به دولتی‌ها می‌زنند و دولت عین بچه زن‌بابا شده است و به دیگران هیچ دردی، وارد نمی‌شود.

ادعای نماینده جبهه پایداری: امضا‌های لازم برای طرح استیضاح ظریف جمع آوری شده

نماینده شاهین‌شهر در مجلس از تقدیم طرح استیضاح وزیر امور خارجه به هیئت‌رئیسه پارلمان در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هفته گذشته جمعی از نمایندگان طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را تدوین کردند، اظهار داشت: امضا‌های لازم برای این طرح برای تقدیم به هیئت‌رئیسه مجلس جمع‌آوری شده است.

برپایی گشت های مشترک بسیج، ناجا و قوه قضاییه در سطح استان قم

فرمانده سپاه قم از اجرای گشت‌های مشترک بسیج با نیروی انتظامی استان برای پیشگیری از وقوع سرقت با عنوان طرح "رضویون" خبر داد.سردار شاه‌چراغی با اشاره به گشت‌های مشترک بین بسیج، نیروی انتظامی و قوه قضاییه تحت عنوان رضویون ابراز کرد: این گشت‌ها برای پیشگیری از وقوع سرقت و جرائم مشهود در سطح استان قم دنبال می‌شود. وی ایجاد امنیت پایدار را از اهداف اساسی بسیج دانست و تأکید کرد: در طرح رضویون گشت‌های بسیج در محلات استان حضور پیداکرده و زمینه‌های پیشگیری از وقوع سرقت را فراهم می‌کنند، بسیجیان باید در تمام امور و فعالیت‌ها پایبند به اصل قانون و قانون مداری باشند. فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: مردم قم باید امنیت کامل روانی و اجتماعی را به‌خوبی درک و لمس کنند، عدم احساس امنیت در استانی مانند قم به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول و پذیرش نیست.

اصلاح‌طلبان می‌خواهند با نام دیگری پا به انتخابات بگذارند

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگویی درباره استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو گفت: امروز اصلاح طلبان تلاش می کنند به مردم بگویند «نگذاشتند ما کار کنیم یا اختیارات مان با مسئولیت مان همخوانی نداشت». با این توصیف می توان گفت حجاریان عبور از جریان اصلاحات را دارد تئوریزه می کند تا نیروهای این جریان با یک نام دیگری به صحنه بیایند. ترقی تأکید کرد: در واقع هدف اصلی این صحبت آقای حجاریان تنها عبور از روحانی نیست بلکه فرار به جلویی است تا با گفتمان جدیدی به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری وارد شوند، بدون آنکه پاسخ تصمیمات غلط خود را طی 5 سال گذشته بدهند.

ذوالنور: مردم باید به جان مسئولان بیفتند و یقه شان را بگیرند!

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در نشست سیاسی مدرسه علمیه امام عصر (عج) گفت: باید مردم به جان مسئولان بیفتند، و یقه آنها راگرفته و از آنها بازخواست کنند، چون در این صورت مدیران می فهمند که صندلی مدیریت برای آنها نه تنها سود ندارد، بلکه مایه عذاب آنها شده و باید به همه پاسخ بدهند.

کدخدایی: حاضریم با انتخابات به شورای نگهبان بیاییم

عباسعلی کدخدایی درباره انتصابی بودن عضویت در شورای نگهبان گفت: ما می‌گوییم شورای نگهبان نمی‌ترسد و آنقدر شجاع است که حرف خود را بزند و محکم هم بایستد. ترس را به کار نبرید. پس ما از کجا آمدیم؟ چه کسی ما را انتصاب کرده است؟ ما را مجلس انتخاب کرده است. مجلسی که شما رفتید و رای دادید همان مجلس ما را انتخاب کرده است. این روش را چه کسی گفته است؟ قانون اساسی. بروید قانون اساسی را اصلاح کنید من حرفی ندارم. من هم شاید با شما موافق باشم. ما حاضریم با انتخابات عمومی به شورای نگهبان بیاییم.

پول فروشی در ورزشگاه آزادی!
 
نیروی انتظامی فردی را به جرم فروش پول در ورزشگاه آزادی دستگیر کرد. فردی با استفاده از دستگاه کارت‌خوان اقدام به فروش پول به هواداران حاضر در ورزشگاه کرده بود که پلیس نیروی انتظامی در اقدامی او را دستگیر کرد. این فرد در نبود دستگاه‌های خودپرداز بانکی، در ازای پرداخت پول نقد به هواداران، مبلغ بیش‌تری را با استفاده از دستگاه کارت خوان به حساب خود واریز می‌کرد. /ایسنا

احتمال بازداشت بن سلمان توسط اینترپل
 
حضور ولیعهد عربستان در نشست اجلاس بیست در آرژانتین بسیاری از رهبران کشور‌های شرکت‌کننده در این کنفرانس را به ویژه در زمان گرفتن عکس یادگاری با مشکل مواجه خواهد کرد. ️روزنامه گاردین با اعلام این خبر به نقل از سارا لیا ویتسن، رئیس بخش خاورمیانه سازمان هیومن‌رایتس واچ خبر داد این عکس می‌تواند تبعات و پرسش‌های زیادی را برای شخصیت‌های همراه بن‌سلمان به دنبال داشته باشد. به گفته ویتسن حقوقدانان در سرتاسر جهان می‌توانند علیه بن سلمان اقامه دعوی کرده و از طریق اینترپل او را در بوینس آیرس در آرژانتین دستگیر کنند و با توجه به اینکه بن سلمان رهبر یک کشور محسوب نمی‌شود در صورت اقامه دعوی خطر دستگیری برای او بسیار زیاد خواهد بود/ اعتمادآنلاین
 
اعتراف به امنیت گردشگری ایران
 
یک شرکت معتبر خدمات امنیتی درمان و سفر گزارشی از وضعیت امنیت سفر به کشور‌های جهان منتشر کرده که به موجب آن ایران هم‌سطح با عموم کشور‌های اروپای غربی و آمریکا و کانادا، از امن‌ترین کشور‌های جهان برای حضور گردشگران ارزیابی شده است. مطابق این شاخص که کشور‌های جهان را به لحاظ میزان احتمال خطر امنیتی به ۵ دسته «ناچیز»، «کم»، «متوسط»، «زیاد» و «بسیار زیاد» طبقه‌بندی کرده، کشور‌هایی همچون فنلاند، نروژ، دانمارک، سوئیس و ایسلند در دسته‌ای قرار گرفتند که احتمال وقوع مخاطرات برای گردشگران ناچیز است. ایالات متحده آمریکا، کانادا و قریب به اتفاق کشور‌های توریستی اروپای غربی همچون فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا نیز در دسته کشور‌های «کم‌خطر» قرار گرفته‌اند. به‌علاوه، نام چین، استرالیا، آرژانتین و شیلی نیز به‌عنوان نقاط کم‌خطر برای سفر به‌چشم می‌خورد. در خاورمیانه به جز ایران، این عنوان به قطر، عمان، کویت و امارات‌متحده‌عربی اعطا شده است. ترکیه در کنار عربستان سعودی و ترکمنستان کشوری ارزیابی شده که ریسک بروز مخاطرات امنیتی برای گردشگران ورودی آن متوسط است. /دنیای اقتصاد

خطر تخریب بنا‌های تاریخی خوزستان در بارندگی‌های اخیر
 
قاسم منصور آل کثیر از فعالان میراث فرهنگی گفت: بارندگی‌های اخیر به شدت موقعیت بنا‌های تاریخی را به خطر انداخته است. خوزستان دارای بنا‌های بسیاری از دوره‌های مختلف تاریخی است. برخی از بنا‌ها در وضعیت مناسبی نیستند و نیاز به مرمت و حفاظت دارند به همین منظور شایسته است سازمان میراث فرهنگی نسبت به حفظ و مرمت آن‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهد. / خبرآنلاین
 
بازار ارز برای دلالان جذاب نیست
 
عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی می‌گوید: با آغاز تحریم‌های آمریکا، ارزش پول ملی ۲۰درصد تقویت شده و به نظر می‌رسد دخالت بازارساز، منجر به کاهش نرخ ارز شده و تلاش برای حفظ محدوده قیمتی ادامه دارد. هیجانات بازار ارز تقریبا فروکش کرده است. دیگر از فعالیت پررنگ دلالان در بازار خبری نیست و خریداران هم از جنس معامله‌گران هیجانی نیستند؛ به خصوص آن‌هایی که از ترس کاهش ارزش دارایی‌هایشان اقدام به خرید ارز می‌کردند نیز تقریبا خیالشان راحت شده است که بازار ارز، دیگر نوسان جدی نخواهد داشت. /مهر

باید مدل ۲ پارلمانی را جایگزین سیستم فعلی کنیم
 
محمدجواد فتحی، نماینده مردم تهران به خبرآنلاین گفت: به جد معتقدم در کنار این مجلس باید یک مجلس متخصصانی وجود داشته باشد که می‌توان نامش را مجلس سنا یا هر اسم دیگری گذاشت. به عبارت دیگر ما نظام دو پارلمانی و دو قانونگذاری را در کشور حتما باید احیا کنیم وگرنه تا مادامی که ما هستیم و این سیستم قانون‌گذاری، قوانین و مقررات تصویبی کما اینکه در این چهل ساله تصویب شده است پر ایراد خواهد بود پس ما ناچاریم یک قانونگذار دومی را ایجاد کنیم.

جلوی اشتغال طلاب به مشاغل غیرعلمی گرفته شود

آیت الله جوادی آملی، مرجع تقلید شیعه با تصریح به اینکه نهال فروشی ابدا به مصلحت حوزه نیست، گفت: اگر می‌خواهیم حوزه علمیه موفقی داشته باشیم باید جلوی خروج استعداد‌های درخشان را از حوزه و اشتغال آن‌ها به مشاغل غیر علمی را بگیریم، باید حوزه را پدرانه اداره و مدیریت کنید/شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار