مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برنامه نمادین روز حفاظت از جنگل‌ها با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی روز پنجشنبه هشتم مردادماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 28 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در جلسه هماهنگی برنامه‏‌‏ها و اقدامات روز حفاظت از جنگل‏‌‏ها در سخنانی اظهار کرد: متاسفانه در دهه‏‌‏های گذشته با وجود طرح‏‌‏های حفاظتی و حمایتی، تخریب و برداشت قاچاق از جنگل‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرانه جنگل در کشورمان حدود 1600 مترمربع بوده و این رقم نسبت به سرانه جهانی آن بسیار کمتر است خاطرنشان کرد: جنگل‏‌‏ها نقش موثر و بی‌بدیل در تامین سلامت جوامع انسانی و بقاء گونه‏‌‏های گیاهی و جانوری دارند و حفاظت از این مواهب الهی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به نامگذاری روز هشتم مردادماه سال جاری با عنوان «جنگل، رمز حیات» و با شعار «نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد» گفت: امیدواریم هشتم مرداد روزی نمادین برای آغاز حرکت اجتماعی و فرهنگی برای حفظ و حراست از جنگل‏‌‏های طبیعی کشور باشد.

وی با بیان اینکه استان قم دارای اکوسیستم جنگل‏‌‏های کویری که یکی از پنج نوع جنگل در کشورمان است برخوردار است تصریح کرد: در راستای بزرگداشت روز حفاظت از جنگل‌ها، برنامه بازدید از یکی از ذخیره‌گاه‌های ارزشمند جنگل‌های کویری استان قم روز پنجشنبه هشت مردادماه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای تشکل‏‌‏های مردم نهاد زیست محیطی و خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار می‌شود.

دانیالی گفت: امیدواریم با گسترش آگاهی‏‌‏ها نسبت به منابع و زیستگاه‌های طبیعی استان قم و افزایش حساسیت عمومی برای حفظ و حراست از محیط زیست، بتوانیم به سطح مطلوبی از شاخص‏‌‏ها و مولفه‏‌‏های زیست محیطی دست یابیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار