امام‌جمعه داراب گفت: هر جا جنایتی صورت بگیرد دست آمریکا به آن آلوده است، گفت: جهت مقابله با خوی استکباری آمریکا در روز 13 آبان عموم مردم، دانشگاهیان، علما، دانشجویان، دانش‌آموزان در اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند و ظلم‌ستیزی و مقابله با استکبار از ارکان اصلی این حضور گسترده مردمی است.
کد خبر: ۶۷۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 03 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام رضا صادقی در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه اظهار داشت: امسال دولت و ملت باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با اتفاق و اتحاد بیشتر مراسم 13 آبان را گرامی می‌دارند چراکه جنایات آمریکا بیش از همیشه آشکارشده است و همه می‌دانند استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مهم‌ترین دشمن مردم ایران و مسلمانان جهان است.

وی بابیان اینکه هر جا جنایتی صورت بگیرد دست آمریکا به آن آلوده است، گفت: جهت مقابله با خوی استکباری آمریکا در روز 13 آبان عموم مردم، دانشگاهیان، علما، دانشجویان، دانش‌آموزان در اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند و ظلم‌ستیزی و مقابله با استکبار از ارکان اصلی این حضور گسترده مردمی است.

امام‌جمعه داراب با اشاره به حوادث تاریخی 13 آبان خاطرنشان کرد: اعتراض امام خمینی(ره) به قرارداد ننگین کاپیتولاسیون و عملکرد رژیم ستم‌شاهی، تبعید امام، کشتار دانش‌آموزان توسط دولت شریف امامی در 13 آبان سال 57 که پس از کشتار مردم در 17 شهریور، دومین حادثه مرگبار دولت وی به شمار می‌رفت و منجر به مرگ 56 دانش‌آموز و مجروحیت ده‌ها دانش‌آموز و دانشجو شد از عوامل نام‌گذاری 13 آبان به‌عنوان روز دانش‌آموز است.

صادقی ادامه داد: همچنین در 13 آبان سال 58 نیز تعدادی از دانشجویان پیرو رهنمودهای امام خمینی(ره) به‌منظور پاسخگویی به جنایات آمریکا در سیستان و بلوچستان، کردستان، شمال کشور و... که با مشارکت منافقان و کومله‌ها شکل می‌گرفت، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و 62 جاسوس که با عنوان دیپلمات در آنجا حضور داشتند را بازداشت کردند، از همین جهت 13 آبان به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: بنابراین ازآنجاکه در روز 13 آبان حرکتی انقلابی با رهبری امام بزرگوار انجام گرفت، این روز به‌عنوان روز دانش‌آموز نام‌گذاری شد و هرساله دانش‌آموزان با رویکرد استکبارستیزی این روز را گرامی داشته و به راهپیمایی می‌پردازند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار