معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور خبر داد
معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور از به حال آماده باش در آمدن 577 پایگاه امدادی در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 30 October 2018

شاهین فتحی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کار خود را از ۲۱ مهرماه آغاز و تا پایان اربعین و چند روز پس از این ایام نیز در داخل کشور خام عراق ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی این جمعیت در کشور توسط مرکز پزشکی هلال احمر انجام می‌شود ادامه داد: بخشی از این فعالیت ها در زمینه درمانی و برپایی درمانگاه‌های در مسیرهای مختلف از جمله نجف، کربلا و کاظمین و نقاطی که زائران در حال تردد باشند، است.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور، تصریح کرد: سازمان امداد و نجات ضمن آماده باش به تمامی پایگاه‌های امداد در سراسر کشور، نسبت به استقرار قرارگاه‌های مرزی در مسیرهای مواصلاتی در مرز مهران، چذابه و شلمچه اقدام کرده که تا امروز ظهر بیش از ۴۶ هزار و ۳۰۲ نفر مراجعه کننده داشتند که ۱۹۹ از این تعداد به مراز درمانی منتقل شدند.

فتحی با بیان اینکه بیش ۲۱ هزار و ۶۰۷ نفر خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند، افزود: تاکنون ۱۲ هزار ۲۴۰ نفر اسکان اضطراری داشتند و آخرین آمار مراجعین بالای ۵۱ هزار نفر بوده که ۳۴ هزار نفر خدمات درمانی دریافت کردند و ۲۷ هزار نفر به مراکز درمانی منقل شده‌اند.

وی اشاره کرد: بالغ بر ۱۳ هزار نفر اسکان داده شدند و با توجه به اینکه ۳۰ دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس در کشور عراق مستقر کرده‌ایم.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: تا صبح امروز ۱۵۶ نفر از مصدومان و بیماران بد حال را از کشور عراق به داخل کشور منتقل و تحویل همکاران در حوزه اورژانس داده شد.

فتحی با اشاره به فعالیت چهار بالگرد امدادی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه برای انتقال مصدومان احتمالی، خاطرنشان کرد: ۵۷۷ پایگاه امداد و نجات در سطح کشور در حال آماده باش هستند و سعی کردیم در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه ظرفیت پایگاه‌های امدادی را افزایش دهیم که این خدمات با بیش از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس تا چند روز پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت و در کنار آن، روزانه بیش از پنج هزار نیروی هلال احمر در حال فعالیت هستند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار