امام جمعه مهریز گفت: کاپیتولاسیون سند بردگی ایران بود و امام خمینی (ره) با سخنرانی هاشان مانع از امضاء چنین قراردادی شدند.
کد خبر: ۶۷۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 27 October 2018

حجت السلام عبدالرضا محی الدینی ، امام جمعه شهرستان مهریز در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مقابله با دشمن داشتن تقوا است گفت: امام خمینی (ره) با الگو قرار دادن تقوا و راه و روش اﺋمه اطهار در مقابل امضای قرار داد سند بردگی ملت ایران ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: بنیان گذار انقلاب اسلامی در آن روز سخنرانی کوبنده در باره کاپیتولاسیون انجام داد و نگذاشت کشور ایران بار ذلت و سند بردگی خود را امضا کند و حاصل تحمل سختی‌ها پیروزی انقلاب بود.

محی الدینی گفت: بصیرت ملت ایران نمی‌گذارد این کشور برده شود موضوع هسته ای بهانه است می‌خواهند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند.

خطیب نماز جمعه خطاب به مسؤلین گفت: مردم پای انقلاب و آرمان‌های امام خمینی ایستاده اند باید از آن‌ها حمایت شود خصوصا در این زمان که مردم وضعیت اقتصادی خوبی ندارند.

محی الدینی ادامه داد: مسؤلین باید به فکر معیشت و باز کردن گره کار هموطنان باشند همین مردم بودند که در راهپیمای‌ها شرکت کردند و انقلاب را زنده نگه داشتند.

وی افزود: امسال نیز ملت ایران هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت می‌کنند و این مسئله را از ضروریترین کار‌های خود را می‌دانند.

محی الدینی گفت: شعار امسال اربعین شیعیان زیر سایه مقتدر مام حسین علیه السلام هرگز زیر بارظلم ستم نمی‌روند. اربعین حسینی اولین جوشش‌های چشمه محبت حسینی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: سرآغاز حرکت اربعین برکات معنوی و مادی زیادی داشت که هرساله باشکوه‌تر برگزار می‌شود پایه گذاران این حرکت اهل بیت بودند که توام با شور حسینی انجام می‌شد.

محی الدینی گفت: شهدای جنگ تحمیلی راه کربلا را باز کردند و شیعیان با قدرت پای پیاده خود را در روز اربعین به کربلا می‌رسانند پیاده روی اربعین نشانه رویش اسلام است.

وی ادامه داد: بسیج تفکری است که در دوران جنگ تحمیلی شکل گرفت و نقش عظیمی در پیروزی انقلاب و بعد از آن دارد یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید بسیجی دانش آموز را گرامی می‌داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار