رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: برگ برنده فرش ایران "سبک تولید"، "طراحی ویژه" و "تنوع" ‌فرش دستباف است.
کد خبر: ۶۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 27 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمید کارگر ظهر امروز در نشست با فعالان فرش استان اردبیل در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: فرش شیخ صفی‌الدین اردبیلی با طرح‌های ویژه بافته‌شده ‌و این فرش می‌تواند به برند بین‌المللی در دنیا تبدیل شود. هنرمندان فاخر اردبیلی باید با استفاده از فن‌آوری‌های نوین و اطلاعات تاریخی فرش شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به‌صورت مستند ویژه طراحی کنند تا همگان با این فرش نفیس آشنایی کاملی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه فرش‌بافان استانی باید نسبت به پیگیری مطالبات خود از مرکز ملی فرش ایران پیشگام باشند، گفت: مرکز ملی فرش ایران حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از تولیدکنندگان فرش دستباف دارد تا این صنعت در کشور به‌صورت ویژه پویا شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ‌گفت: هم‌اکنون کل سهم تجارت فرش جهانی از فرش دستباف بسیار کم است ولی باوجوداین مقدار باید با استفاده از برنامه‌های راهبردی و جذب بازار خارجی بتوانیم این صنعت را در کشور رونق دهیم.

کارگر تصریح کرد: با استفاده از بازاریابی‌های مناسب، می‌توان سهم تجارت جهانی از فرش دستباف را افزایش داد و این امر به معنای حذف فرش به‌عنوان زیرانداز نیست، بلکه برگ برنده فرش ایران سبک تولید، طراحی ویژه و متنوع بودن این فرش دستباف است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان قیمت فرش دستباف را در ایران پایین آورد، گفت: هنوز هم حق‌الزحمه بافندگان فرش دستباف در ایران بسیار کم است درحالی‌که این امر در کشورهایی مثل افغانستان و هندوستان بسیار بالا بوده و ما باید برای رقابت با این کشورها حمایت همه‌جانبه‌ای از بافندگان فرش دستباف داشته باشیم.

کارگر بابیان اینکه مرکز ملی فرش ایران حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از تولیدکنندگان فرش دستباف و این صنعت بزرگ دارد، گفت: متأسفانه اعتبارات پژوهشی و تحقیقاتی فرش بسیار کم است که باید در این راستا برنامه‌ریزی اساسی انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار