"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۶۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 27 July 2015


سیر نزولی طلاق در همدان

ایسنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: خوشبختانه در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته طلاق با کاهش 13 درصدی مواجه بوده است.

"محمدابراهیم الهی‌تبار" در همایش پیشگیری از اعتیاد، با تاکید بر اینکه با معضل و بحران خانمان‌سوز مواد مخدر باید به صورت اجتماعی مقابله شود، تصریح کرد: مقابله و پیشگیری از مواد مخدر به مشارکت و همکاری مردم نیاز دارد و هر کس در هر مکان باید به این موضوع توجه کند.

وی برای کنترل و کاهش اعتیاد به عزم همگانی نیاز است، عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات زیادی برای مقابله با معضل اعتیاد صورت گرفته اما با این وجود هنوز به عنوان یک دغدغه مهم در جامعه مطرح است.

الهی‌تبار اظهار کرد: امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری کردند که در تفسیر این شعار می‌توان گفت باید از ظرفیت‌های درونی جامعه به درستی استفاده کرد چرا که مردم ما پتانسیل بالقوه‌ای دارند که این ظرفیت ارزشمند باید فعال و پویا شود.


افتتاح رسمی شبکه پهن باند ایرانسل

ایسنا- امروز شبکه باند پهن همراه با حضور مدیرعامل شرکت ایرانسل در همدان به‌صورت رسمی افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم افتتاح شبکه باند پهن همراه، گفت: تا پایان سال بیش از 500 شهر تحت پوشش 3G و 120 شهر تحت پوشش 4G ایرانسل قرار خواهند گرفت.

"علیرضا قلمبردزفولی" اظهار کرد: پیش از این در استان همدان شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه قرار داشتند که امروز شبکه نسل 4 به صورت رسمی در همدان افتتاح شد.

ایرانسل بزرگترین سرویس‌دهنده اینترنت کشور است

وی با بیان اینکه ارزان‌ترین تعرفه اینترنت همراه کشور توسط ایرانسل عرضه شده است، افزود: ایرانسل با بیش از 22 میلیون مشترک دیتا، بزرگترین سرویس‌دهنده اینترنت کشور است که مقرون به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین تعرفه خدمات اینترنت همراه کشور را بدون محدودیت در سرعت و فناوری به مشترکین عرضه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 400 شهر و دهستان کشور تحت پوشش 3G و 77 شهر کشور تحت پوشش 4G قرار دارد.


اسدآباد؛ خاستگاه دومین دانشگاه علمی کاربردی استان

ایرنا-رییس فنی و حرفه ای اسدآباد از تاسیس دومین دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه ای استان همدان در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت : این مرکز آموزشی در پنج رشته از مهرماه سالجاری آغاز بکار خواهد کرد.

یعقوب فشخورانی افزود : علاقمندان تحصیل در این دانشگاه می توانند از هفتم مرداد ماه به مدت یک هفته برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند .

وی تصریح کرد: مجوز تاسیس این مرکز آموزشی از سوی سازمان توسعه دانشگاه های کشور صادر شده و با توجه به وجود امکانات و زیرساخت های آموزشی لازم از مهر ماه شاهد آغاز بکار این دانشگاه خواهیم بود .

رییس فنی و حرفه ای اسدآباد با بیان اینکه این دانشگاه بدون کنکور دانشجو می پذیرد گفت : اولویت ثبت نام با رشته های مرتبط خواهد بود و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت از سایر رشته های تحصیلی نیز ثبت نام می شود .

فشخورانی خاطرنشان کرد : مجوز رشته های برق صنعتی و تاسیسات الکتریکی ، مکانیک ، جوشکاری و متالوژی در مقطع کاردانی اخذ شده و در سال های آتی بنابر نیاز شهرستان این رشته ها افزایش خواهد یافت .

دفاع منطقی و عاقلانه بهتر از تعصب جاهلانه

فارس- مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام (ره) گفت: انقلاب اسلامی نیاز به دفاع کورکورانه و متعصبانه ندارد و در هر زمینه‌ای می‌توان با دفاع منطقی و عاقلانه جلو رفت.
همایش رویکردهای بسیج دانشجویی در هفتمین دوره خط امام (طرح ولایت استانی) با سخنرانی مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی برگزار شد.

محمد‌ودود حیدری در ابتدای این برنامه با بیان اینکه مجموع نظرات امام خمینی(ره) این بود که با پایان جنگ تحمیلی تهدیدات پایان نمی‌یابد، افزود: با مشاهده مسائل روز درمی‌یابیم که پیش‌بینی امام راحل درست بوده است.

وی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب دانشگاه‌ها را یکی از مراکز تقابل و درگیری با تهدیدات دشمنان عنوان کردند، گفت: ایشان پیش‌بینی کرده بودند که دشمن در حوزه غیر‌نظامی نیز ورود می‌کند و به همین دلیل دستور تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب را دادند.

وی اصل تعابیر امام را در مضامین و گفته‌های ایشان دانست و اضافه کرد: بسیج دانشجویی به منظور مقابله با تهدیدات غیر‌نظامی شکل گرفت و بسیجیان باید هوشیار باشند.

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها یادآور شد: امام راحل دفاع از انقلاب، دفاع از اسلام، پاسداری از اصول تغییر‌ناپذیر «نه شرقی و نه غربی»،‌ جلوگیری از نفوذ ایادی استکبار در دانشگاه‌ها و تلاش برای ایجاد حکومت جهانی اسلام و مستضعفین را به عنوان پنج خواسته مهم این تشکیلات عنوان کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مسائل امروز را پیش‌بینی کرده و راهکارهایی نیز برای آن ارائه دادند، ابراز داشت: فرمایشات و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب نه تنها با گذر زمان رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد بلکه ارزش و جلای این سخنان روز به روز افزایش می‌یابد چرا که این سخنان حاصل تقوا و بینش الهی است.

وی با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای رفتار کنیم که شرمنده رهنمودهای مقام معظم رهبری نشویم،‌ خاطرنشان کرد: تفاوت عمده این تشکل با سایر تشکل‌ها این است که بسیجی باید با هر نام و در هر موقعیت و مکانی در برآوردن نیاز‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده و آماده باشد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی نیاز به دفاع کورکورانه و تعصب‌آمیز ندارد و در هر زمینه‌ای می‌توان با دفاع منطقی و عاقلانه جلو رفت و می‌پذیریم که در برخی مسائل نیز نقص‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد که باید رفع شود.

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها در تشریح چهار مأموریت مهم بسیج دانشجویی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: معنویت‌افزایی، ‌اخلاق‌محوری، جهاد علمی و خدمت‌رسانی به مردم از مهم‌ترین وظایف بسیج دانشجویی است.

احتمال تخریب مدارس قدیمی همدان با نزولات سماوی

تسنیم- مسئول نوسازی و تجهیز مدارس همدان از احتمال تخریب مدارس قدیمی همدان بر اثر بارش‎های فصلی خبر داد و گفت: تعمیر و تجهیز هر مدرسه ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

حمیدرضا مومنی در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با اشاره به اینکه اعتبارات نوسازی مدارس هنوز ابلاغ نشده است، اظهار داشت: احتمالا امسال نیز همچون سال گذشته با کمبود اعتبار در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز هر کدام از مدارس همدان نیازمند 500 میلیون تومان است، افزود: فرمانداری همدان باید در زمان تقسیم و تخصیص بودجه به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

مومنی یکی از مشکلات اساسی در مدارس شهرستان همدان را مناسب نبودن سرویس‎های بهداشتی دانست و گفت: البته این مشکل بیشتر در مدارس قدیمی و روستایی همدان است که تعمیر و اصلاح آنها نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه برای تعمیر سرویس‎های بهداشتی ردیف اعتباری جدایی در نظر گرفته نشده است، گفت: اعتباراتی که برای تعمیر و تجهیز تخصیص می‎یابد صرف فضاهای آموزشی شده و اعتباری برای اصلاح سرویس بهداشتی مدارس باقی نمی‎ماند که انتظار می‏رود برای این منظور اعتبار ویژه‌ای دیده شود.

کارشناس مسئول نوسازی و تجهیز مدارس همدان عنوان کرد: اگر برخی از مدارس شهرستان همدان تعمیر و تجهیز نشوند ممکن است بر اثر بارش‎های فصلی تخریب شده و آسیب‎های جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار