دعوت وزیر جهاد کشاورزی از نظام صنفی برای تصمیم‌گیری در مسائل کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای از نماینده سازمان نظام صنفی کشاورزی دعوت کرد تا در تمام جلسات مرتبط به مسائل شیلات، امور دام و کشاورزی که این نظام تحت پوشش دارد، حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۶۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 27 July 2015
به گزارش تابناک یزد، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی با اعلام این خبر گفت: محمود حجتی طی احکامی از نماینده نظام صنفی کشاورزی دعوت کرده است تا در همه جلساتی که در این وزارتخانه پیرامون امور کشاورزی، شیلات و امور دام که تحت پوشش این نظام قرار دارد، حضور داشته باشند.

موسی رهنمایی افزود: دعوت وزیر جهاد کشاورزی به منزله دعوت بخش خصوصی برای تصمیم‌گیری در مسائل کلان کشور است که تاکنون به شکل رسمی اتفاق نیفتاده بود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند بخش خصوصی پیش از این در اتاق‌های فکر حضور داشت یا در جلساتی که با وزرای جهاد کشاورزی برگزار می‌کرد، نظرات خود را اعلام می‌نمود، اما این اقدام وزیر دولت یازدهم به منزله به بازی گرفتن بخش خصوصی پای میزهای تصمیم‌گیر است.

 نظرخواهی از نظام صنفی برای تدوین برنامه ششم

کشاورز نیوز، رهنمایی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی همچنین پیش از این به شکل رسمی از سازمان نظام صنفی به‌عنوان نمایندگان کشاورزان خواست با تکیه بر اطلاعات و درک صحیح از شرایط موجود کشور برای برنامه ششم توسعه پیشنهاد ارائه کنند.

وی تصریح کرد: این سازمان، کمیته‌های پژوهش و مطالعه خود را برای تدوین برنامه از چند ماه قبل فعال کرده و به‌زودی برنامه پیشنهادی خود را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه خواهد کرد.

پروانه فعالیت نظام صنفی معتبر شناخته شود

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی یادآور شد: همچنین در احکامی که توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده، تأکید بر اعتبار پروانه فعالیت نظام صنفی شده است که می‌تواند به‌عنوان شناسنامه کشاورزان در فعالیت‌های تخصصی آنها قلمداد شود.

رهنمایی تأکید کرد: هرچند بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام صنفی پروانه‌های نظام صنفی از معتبرترین پروانه‌های فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شوند، اما تأکید وزیر جهاد کشاورزی به منزله افزایش اعتبار و کارآمدی این پروانه‌ها برای تسهیل امر کشاورزی است.

وی اظهار داشت: عقب‌ماندگی سنواتی بخش خصوصی در میزهای تصمیم‌گیر به‌عنوان یک معضل بزرگ در توسعه کشاورزی محسوب می‌شد که وزیر کشاورزی با شناخت صحیح از مشکل اصلی حوزه تولید، برای جبران آن خیز برداشته و اقدامات عملی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار