مدیر کل گمرک آستارا از کسب رتبه نخست صادرات چمدانی این گمرک در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: طی سال جاری تاکنون 8 میلیون دلار صادرات چمدانی صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 27 July 2015
رتبه نخست کشوری آستارا در صادرات چمدانی

مدیر کل گمرک آستارا از کسب رتبه نخست صادرات چمدانی این گمرک در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: طی سال جاری تاکنون 8 میلیون دلار صادرات چمدانی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا محمدی عصر امروز در جلسه کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی گزارشی از وضعیت صادرات و واردات استان در حدود چهار ماه نخست امسال را ارائه کرد.

وی جایگاه کشوری گیلان در زمینه صادرات را از نظر وزنی رتبه پنجم و ارزی رتبه هفتم عنوان کرد و افزود: در مدت مذکور 207 هزار تن صادرات غیرنفتی با ارزش 112 میلیون دلار صورت گرفت.

مدیر کل گمرک آستارا با بیان اینکه این شهرستان در صادرات چمدانی رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیون دلار صادرات چمدانی صورت گرفت که از نظر دلاری 8 درصد و به لحاظ وزنی هفت درصد رشد داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در نشست مذکور بازاریابی جدید را نیاز مهم صادرکنندگان دانست و اظهار کرد: صادر‌کنندگان نباید تنها به یک بازار وابسته شوند.

علی نعیمی، بازاریابی جدید در توسعه صادرات غیرنفتی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

مدیر عامل سیمان خزر نیز در نشست مذکور از کاهش صادرات سیمان و کلینکر در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: یکی از دلایل این کاهش افزایش حمل است.

منصور قدمی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل مدیریتی وجود ندارد، تصریح کرد: این امر قدرت رقابت را از ما می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز بحث حمل و نقل را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: سیمان دیلمان بهترین سیمان خاورمیانه است اما بحث حمل و نقل موجب شده نتوانیم صادرات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

علی منتظری خواستار بررسی وضعیت حمل و نقل توسط مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار