کد خبر: ۶۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 26 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رفع مشکلات ایثارگران دغدغه مدیریت ارشد استان استارشد استان است، گفت: استخدام ۱۴۶ نفر از فرزندان شاهد و جانباز این استان تا پایان همین هفته رفع می‌شود.

محمود داربام امروز در نخستین نشست مشورتی ایثارگران که با حضور نمایندگان ایثارگر شهرستان چرام و مسئولان در فرمانداری چرام برگزار شد اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر وامید خدمت بی منت به ایثارگران است همانطور که رئیس جمهور محترم در طرح سپاس هفتگی به خانواده شهدا و ایثارگران سرکشی می‌کند.

وی عنوان کرد: در این راستا در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار به همین منوال بدون حضور رسانه‌ها از خانواده شهدا و ایثارگر سرکشی می‌کند و مسئولان کشوری دوبار به استان برای پیگیری و حل مشکلات جامعه ایثارگری سفر کردند.

داربام ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جز 6 استان برتر کشور در خدمت رسانی به ایثارگران است که یکی از دلایل آن توجه ویژه استاندار به این امر و انتخاب سه معاون ایثارگر می‌باشد.

مسئول رسیدگی به امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متاسفانه در قوانین به رزمندگان توجهی نشده و این عزیزان از دید مخفی شده و به حق خود نرسیده‌اند.

داربام بیان کرد: سند خدمت به رزمندگان در 52 لایحه خدمت در دولت تدبیر و امید تصویب شده که به زودی عملیاتی می‌شود.

وی از تغییر ساختار شورای مشورتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در طرح سپاس خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را بین دستگاههای مختلف برای سرکشی و تکریم آنها تقسیم کردیم.

وی ابراز کرد:حضور فرمانداران در سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر همراه با دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

داربام ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان چرام به لحاظ توجه به خانواده شهدا، خاطرنشان کرد: مسئولان قانون جامع خدمات ایثارگران را مطالعه و راهکارهای خود را در زمینه اشتغال در شهرستان چرام ارائه کنند.

وی بیان کرد:طبق قانون شهرداری‌ها از صدور پایان کار برای ساختمان‌های عمومی و اداری که شرایط لازم برای تسهیل عبور و مرور جانبازان و ایثارگران را ندارند، خودداری کنند.

داربام با اشاره به توجه ویژه استاندار به خانواده شهدا و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد افزود: اشتغال ایثارگران و فرزندان آن‌ها یکی از دغدغه‎های مسئولان اجرایی این استان است که سال گذشته مجوز استخدام 146 نفر اخذ و تا پایان هفته مشکل آن‌ها حل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگری استان گفت: والدین و همسران شهدا سن بالایی دارند و از تنهایی رنج می‌برند ضمن اینکه اجرای قوانین به سختی صورت می‌گیرد.

این مسول تصریح کرد: بر اساس آئین نامه جلسات مشورتی با ایثارگران هر سه ماه یکبار برای شناسایی مشکلات استخدام و مسکن و تحصیل خانواده‌های ایثارگر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار