اجرای طرح های بزرگ جنگلکاری در اطراف سدها
مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: دره های 12 هزار هکتاری اطراف سرعین از ویند کلخوران تا دامنه های سبلان در قالب برنامه چند ساله تبدیل به پارک جنگلی می شوند. هدایت همچنین گفت که حدود 7 هزار هکتار از زمین های اطراف کانال های آبرسانی منطقه مغان درختکاری می شوند.
کد خبر: ۶۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 26 July 2015

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: دره های 12 هزار هکتاری اطراف سرعین از ویند کلخوران تا دامنه های سبلان در قالب برنامه چند ساله تبدیل به پارک جنگلی می شوند.

به گزارش تابناک اردبیل، شهامت هدایت که در نشست با خبرنگاران سخن می گفت افزود: این طرح در قالب ایجاد پارک آبخیزداری اجرا می شود تا ضمن ذخیره سازی منابع آبی، منطقه تفرجی جدیدی برای گردشگران سرعین فراهم آید.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح اراضی مذکور به فازهای مختلف تقسیم می شود و به تدریج طرح های جنگلکاری و ایجاد آلاچیق های گردشگری در آن به اجرا در می آید افزود: این طرح در محدوده ییلاقات سنتی عشایر اجرا نمی شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای بین اداره کل منابع طبیعی و شرکت آب منطقه ای استان خبر داد و با بیان اینکه این تفاهم نامه موجب تحولات بزرگی در توسعه عرصه های جنگلی اطراف سدها و کانال ها می شود گفت: بر اساس این تفاهم نامه منابع طبیعی در اراضی اطراف سدها و کانال های آبرسانی درختکاری خواهد کرد و شرکت آب منطقه ای استان هم موافقت کرده است تا آب مورد نیاز برای آبیاری این درختان را تامین کند.

هدایت تصریح کرد: بر این اساس در فاز نخست این طرح حدود 7 هزار هکتار از زمین های اطراف کانال های آبرسانی در منطقه مغان درختکاری می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
سرعین یامغان؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار