رشت - ایرنا - رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: در زمان تصویب پروژه اتوبوس های تندرو (بی آر تی) رشت، حرفی از قطع درختان مطرح نبود.
کد خبر: ۶۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 26 July 2015
فرانک پیشگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری برای اجرای پروژه بی آر تی در محدوده میدان حشمت تا مصلی، مصوبه شورای اسلامی شهر رشت را دارد که این مصوبه نیز از سوی کارگروه فنی ترافیک استان تایید شده است.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار برای اجرای این پروژه در بودجه 94 شهرداری رشت دیده شده، اظهار کرد: در اجرای این پروژه ، درختکاری جزو برنامه ها بود اما حرفی از قطع درخت نبود.

وی با اشاره به قطع 37 اصله درخت در خیابان امام خمینی در راستای اجرای پروژه بی آر تی از سوی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: شهرداری برای قطع درخت، مجوز دو عضو از سه عضو کمیسیون ماده هفت شهرداری را داشت و بر این اساس، توانست به قطع این درختان اقدام کند.

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت عمر برخی از درختان قطع شده را 30 سال و تعدادی را 70 سال عنوان و تصریح کرد: اگرچه قرار است 480 اصله درخت در محدوده پروژه بی آر تی کاشته شود اما نمی تواند جایگزین درختانی با عمر بالا باشد. 

وی پروژه بی آر تی را از طرح های توسعه شهری دانست و یادآور شد: برای انجام هر پروژه توسعه ای، بایستی ارزش گذاری درستی انجام گیرد.

شهرداری رشت به بهانه اجرای طرح اتوبوس های تندرو (بی آر تی) ، شبانه 37 اصله درخت در خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل میدان فرهنگ تا چهار راه قدس را قطع کرد. 

سخنگوی شهرداری رشت قطع درختان را براساس قانون، از اختیارات شهرداری دانسته و معتقد است: شهر رشت مشکلات ترافیکی دارد و نیازمند طرح های توسعه شهری است ولی در عین حال، طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر، بر کاشت تعدادی دیگر از درختان اهتمام داریم. 

طرح ایجاد خط ویژه اتوبوسرانی شهر رشت از میدان حشمت تا میدان گیل در خیابان امام خمینی اخیرا به مرحله اجرا درآمده است. این مسیر با ایجاد اولین خط ویژه در رشت و با کمترین توقف اتوبوس ها، سعی در رفع بخشی از مشکلات ترافیکی شهر دارد.

سرانه فضای سبز شهر رشت حدود چهار و دو دهم مترمربع است.

900 هزار نفر در کلانشهر رشت زندگی می کنند که شامل 74 درصد جمعیت استان می شود و فشردگی جمعیت این شهر 600 نفر در هر متر مربع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار