رئیس اداره منابع طبیعی لامرد بیان داشت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لامرد در سطح 155 هکتار پارک جنگلی احداث کرده است.
کد خبر: ۶۶۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 09 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حسین عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مراسم افتتاح پروژه تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب دره زیارت بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس وعده احداث و انجام فاز دوم کنترل سیلاب دره نعمه بخش چاهورز لامرد را داده بود که این امر محقق شده و امروز شاهد آغاز فاز دوم این طرح هستیم.

وی افزود: با تأمین اعتبار 6هزار500 میلیون ریالی و انجام مناقصه طرح و انعقاد قرارداد با شرکت مجری عملیات اجرایی طرح آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی لامرد با بیان اینکه در فاز دوم کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی دره نعمه سرریزی سنگ و سیمانی به طول 25 متر و ارتفاع 8 متر با حجم عملیات سنگ و سیمان 6500 مترمکعبی ایجاد می‌شود، گفت: همچنین ضمن انجام 6 هزار مترمکعب عملیات خاکی ارتفاع بند به 10 متر می‌رسد.

عباسی از افتتاح طرح در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در اولین بارندگی آبگیری و حجم مخزن آن گنجایش یک‌میلیون مترمکعب سیلاب را دارد.

وی اضافه کرد: فاز اول طرح بااعتبار 10 میلیارد ریال در شش‌ماهه دوم سال گذشته اجراشده بود که با تأمین اعتبار فاز دوم عملیات اجرایی آن آغازشده و پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر انقلاب اسلامی یا هفته منابع طبیعی در اسفندماه به بهره‌برداری برسد.

احداث 5 پارک جنگلی در لامرد

رئیس اداره منابع طبیعی لامرد بیان داشت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لامرد در سطح 155 هکتار پارک جنگلی احداث کرده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد فضای سبز عمومی و در قالب مطالعات انجام‌شده تعداد 5 طرح پارک جنگلی در شهر لامرد، اشکنان، علامرودشت و 2 پارک در شهر اهل احداث‌شده است.

عباسی گفت: درمجموع جهت احداث این پارک‌ها 155 هکتار زمین اختصاص‌یافته و از این سطح 70 درصد به جنگل‌کاری 30 درصد نیز جهت احداث تأسیسات و وسایل شهربازی و تفریحی است که مدیریت بهره‌وری آن به شهرداری‌ها واگذارشده است.

تولید 40 هزار اصله نهال در نهالستان

عباسی تصریح کرد: در راستای ایجاد و گسترش فضای سبز شهرستان، نهالستان شهدای منابع طبیعی و آبخیزداری لامرد در سال 1390 به میزان 9 هکتار در 2 سایت به ظرفیت 80 هزار نهال احداث و در حال حاضر سالیانه 40 هزار اصله نهال تولید می‌کند.

وی افزود: در این نهالستان گونه‌های جنگلی و بیابانی ازجمله کهور پاکستانی، کهور ایرانی، آکاسیا وویکتوریا، اکالیپتوس، تاکا، کنار و ... تولید می‌شود که جهت طرح‌های جنگل‌کاری، بیابان‌زدایی، بوستان روستایی و توزیع عمومی استفاده می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: این گلخانه به‌طور مستقیم جهت 3 نفر ایجاد اشتغال‌زایی کرده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار