مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات فناوری از برگزاری یازدهمین جشنواره ملی حرکت در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 03 October 2018

به گزارش تابناک : محمدهادی عسکری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به منسابت برگزاری یازدهمین جشنواره حرکت  در اصفهان اظهار داشت: راهبرد اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره، تقویت ارتباط انجمن‌های علمی و جشنواره با صنعت، ارتقای کیفیت بخش نمایشگاهی، توسعه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی و تقویت حوزه‌های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استانداردهای علمی است.

وی افزود: جشنواره ملی حرکت از بسترهای مناسب برای فعالیت‌های انجمن‌های علمی سراسر کشور است که امسال اصفهان میزبان این جشنواره از چهارم تا هفتم آذرماه است.

۱۰۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی آثار خود را به مرحله ملی جشنواره ارسال کردند

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات فناوری با بیان اینکه در این دوره ۱۰۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و غیردولتی آثار خود را به مرحله ملی جشنواره ارسال کردند، ابراز داشت: تعداد کل آثار رسیده به جشنواره یک هزار و ۳۳۵ اثر است که ۳۶ درصد در گروه فنی مهندسی، ۲۷ درصد در گروه علوم انسانی، ۱۴ درصد در گروه علوم پایه، ۱۲ درصد در گروه کشاورزی و ۱۱ درصد در گروه هنر بوده است.

وی با بیان اینکه در داوری مقدماتی، آثار بر اساس گروه‌های اموزشی به داوران ارسال شد و هر اثر توسط دو داور مورد بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: در مرحله داوری نیمه نهایی، آثار بر اساس گروه‌های تحصیلی فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، دامپزشکی، هنر، معماری و شهرسازی دسته‌بندی و با توجه به رشته تخصیلی، موضوع و حوزه‌ای تخصصی برای داوران ارسال شد.

داوری جشنواره حرکت توسط ۱۳۵ نفر از اساتید مشاور

عسکری با بیان اینکه داوری در این دوره برای نخستین بار از طریق سامانه انجام می‌شود، گفت: ۱۳۵ نفر از اساتید مشاور انجمن‌های علمی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها داوری جشنواره را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: در راستای تقویت بخش ارتباط با صنعت جشنواره با تمامی وزارت‌خانه‌ها و برخی سازمان‌ها مکاتبه‌هایی انجام شده است و در حال پیگیری حضور وزارت‌خانه های مختلف در جشنواره هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار