جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: عوامل این نیرو با توان بالا آمادگی برخورد با هر نوع تهدید در مرزهای کشور را دارند.
کد خبر: ۶۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 25 July 2015
جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: عوامل این نیرو با توان بالا آمادگی برخورد با هر نوع تهدید در مرزهای کشور را دارند.

به گزارش ایرنا؛ سردار سرتیپ اسکندر مومنی درحاشیه بازدید از کلانتری 13 همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: وضعیت امنیتی در مرزهای کشور بسیار مطلوب است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در دو روز گذشته بازدیدی از مرزهای غربی کشور صورت گرفت می توان به صراحت عنوان کرد که نیروی انتظامی و مرزبانی به طور کامل امنیت را در مرزها برقرار کرده اند.

وی شاخص های امنیتی همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: چهار ماه نخست امسال شاهد کاهش 63 درصدی قتل و 26 درصدی سرقت در این استان هستیم.

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: رویکرد اصلی ناجا استفاده از توان و مشارکت مردمی برای برقراری امنیت است که توجه به امنیت مردم محور در ایران موجب بهبود شرایط امنیتی در کشور شده است.

سردار مومنی با ضروری دانستن دو اصل امنیت مردم محور و پلیس اجتماعی توضیح داد: مشارکت و همراهی مردم موجب کاهش هفت درصدی سرقت ها و جرائم مهم، 11 درصدی جرائم خرد و دو درصدی قتل در کشور شده است.

وی در ارتباط با برخورد با باندها و قاچاقچیان مواد مخدر نیز بیان کرد: 190 تن مواد مخدر امسال در کشور کشف و ضبط شده که نسبت به چهار ماه نخست سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: همچنین شاهد افزایش کشف کالای قاچاق در کشور هستیم بگونه ای که تنها در استان همدان امسال کالای قاچاق به ارزش 380 میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

وی همچنین برخورد با خوردهای متخلف را جزو برنامه های اصلی پلیس دانست و گفت: بدون در نظر گرفتن نوع و مدل خودرو با وسایل نقلیه ای که با تخلف و مزاحمت ، قوانین و مقررات را رعایت نکند برخورد می شود.

جانشین فرماندهی ناجا در زمینه شماره گذاری برخی از خودرو های داخلی توضیح داد: در سیستم خودروسازی ایران به علت ممنوعیت واردات و بالا بودن تعرفه ها، رقابت کم است به این منظور برای ارتقای امنیت خودرو تلاش جدی صورت نمی گیرد.

مومنی با ذکر اینکه پلیس بر اساس قانون قاطعانه در برابر این موضوع ایستادگی کرده است افزود: پلیس بر اساس وظایف از حقوق مردم کوتاه نمی آید.

وی تاکید کرد: چنانچه استانداردهای ایمنی و زیست محیطی از سوی خودروسازان رعایت نشود پلیس از شماره گذاری خودرو ممانعت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار