مراسم بزرگداشت شهیدان حادثه تروریستی اهواز پنجشنبه‌شب با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان و خانواده‌های شهیدان در باغ‌موزه دفاع مقدس در صفائیه شهر یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 29 September 2018

این مراسم معنوی همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی یزد و برخی عزاداران محله‌ها و شهرستان‌های استان برگزار شد.
ابتدا دسته‌های عزاداری بانظم و ترتیب در حالی که همراهی مردم را با خود داشتند به یاد شهدای دشت نینوا، انقلاب اسلامی به‌خصوص شهدای حادثه تروریستی اهواز به نوحه‌خوانی و سوگواری پرداختند.
در ادامه دعای کمیل قرائت شد و مردم بر ادامه راه شهیدان و ضرورت شناسایی عقبه تروریست‌ها و برخورد با آمران و عاملان حادثه تروریستی اهواز تاکید کردند.
این مراسم توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، شهرداری یزد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه الغدیر و هیات های مذهبی یزد برگزار شد.
یک گروه تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه‌طلب الاحواز روز سی و یکم شهریورماه 1397 در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به‌سوی مردم حمله کردند.
در جریان این اقدام 25 تن ازجمله چندین غیرنظامی شهید و 60 نفر دیگر زخمی شدند.
هفته دفاع مقدس که از 31 شهریورماه آغاز شد امروز(جمعه) پایان می‌یابد و در این مدت افزون بر 2 هزار برنامه در استان برگزارشده است.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار