تقدیر آیت الله جنتی از روحانی

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان سخنان آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل را عزتمندانه و از موضع قدرت دانست و از آن قدردانی کرد.... وی با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار حمله تروریستی عناصر ضدانقلاب به مردم در مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز، از خانواده‌های شهدا و مجروحان این اتفاق بسیار تلخ دلجویی کرد و مجازات سریع عاملان این حادثه‌ی دلخراش را از دستگاه‌های مسئول خواستار شد.

محمدرضا عارف نیز در  صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «سخنرانی آقای روحانی در سازمان ملل اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید. رئیس جمهور الزامات مذاکره برابر با کشورهای دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا را با صراحت بیان کرد. حال توپ در زمین طرف مقابل است.»

۱۱۰ عضو حزب اعتماد ملی استعفا کردند

در آستانه برگزاری کنگره حزب اعتماد ملی در تاریخ ۶ مهرماه، ۱۱۰ عضو این حزب در نامه ای به دبیرکل، استعفای خود را از این تشکیلات اعلام کردند. در بخشی از این نامه آمده است:« ما نویسندگان بر این باور هستیم که برگزاری کنگره‌ی حزب، ناگزیر باید از سوی دکتر رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام قانونی این حزب انجام گیرد و برگزاری آن از سوی افراد دیگر، به جهت قانونی و عدم انطباق با اساسنامه، فاقد وجه رسمی خواهد بود».

جزئیات جدید از حادثه تروریستی اهواز

علیرضا رحیمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: برخی از کشورهای عربی منطقه در حمله تروریستی اهواز و طراحی سناریوهایی جهت برهم زدن امنیت جنوب کشور نقش داشتند... جلساتی در برخی کشورهای اروپایی برای هماهنگی اقدامات ضد امنیتی در ایران برگزار شده، کشورهایی که خصومت‌شان با ایران در منطقه آشکار است تلاش کردند همگرایی بین گروه‌های کوچک معاند ایران ایجاد کنند. آنها با دلارهای نفتی‌شان این گروه‌ها را تامین مالی کردند تا اقداماتی را علیه ایران انجام دهند.

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تروریستی اهواز خیلی جای بحث دارد و وزیر کشور باید به عنوان اولین مسئول امنیتی پاسخگوی این ماجرا باشد و به نمایندگان توضیح دهد... روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه کمیسیون امنیت ملی، وزرای اطلاعات، کشور و مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی حضور داشتند که در آن جلسه یک فیلم ۱۰ دقیقه‌ای از عملیات تروریست‌ها در اهواز پخش شد... این فیلم ۱۰ دقیقه‌ای نشان داد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از شورای تامین استان تا مسئولان جایگاه هیچ پیش‌بینی و تدبیری برای برخورد با تروریست‌ها نداشتند.

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی به خانه ملت گفت:... چهار تروریست به راحتی 12 دقیقه تیراندازی کرده، رفت‌وآمد داشتند، خشاب خود را عوض کردند و با هم صحبت می‌کردند و هیچ کس به آنها حتی شلیک هم نکرد.... این جای تاسف دارد که اینها در این مدت به راحتی حرکت کردند و حتی به مجروحین تیر خلاص می‌زدند... طبق آنچه در فیلم نشان داده شد، یکی از این تروریست‌ها صبح روز قبل از رژه می‌آید و کاملا محیط را براندازی عملیاتی می‌کند؛ یعنی از ابتدا تا انتهای خیابان را می‌رود و می‌آید و هیچ نیروی امنیتی و نظارتی آنجا حضور ندارد.

دلیل تحصن یک نماینده مجلس

در آغاز جلسه امروز مجلس شورای اسلامی هنگام تلاوت آیاتی از قرآن کریم فردین فرمندی، نماینه مردم میانه مقابل هیات رئیسه ایستاد و در حالی که سرش را پائین نگه داشته بود سعی داشت اعتراض خود را به هیات رئیسه برساند... فردین فرمندی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از هیات رئیسه درخواست کرده بود که هیات رئیسه یک جلسه درباره مساله حادثه تروریستی و معیشت اقتصادی برگزار کنند که با نامه وی موافقت نشده است.

توضیح وزیر بهداشت درباره یک شوخی

ایلنا نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که علت ایجاد حاشیه اخیر برای وی در یکی از سفرها چه بوده است، گفت: حاشیه درست می‌شود و ما هم مستثنی نیستیم. اما در مورد این موضوع، یکی از مردم عزیزی که بارها دیدمشان، مشکل شخصی پزشکی داشت که راهنمایی‌اش کردم و به جای ماساژ از معادل فارسی‌اش استفاده کردم. این کاری است که ما برای مادران و فرزندان‌مان هم استفاده می‌کنیم. کاش آن کسانی که حاشیه ایجاد می‌کنند خود به مناطق محروم می‌آمدند، آنچه من گفتم کاری است که محارم انسان نیز انجام می‌دهند و به نظرم مسائل دیگری پشت این قضایا است و مردم آن را می‌فهمند.

روزنامه آفتاب یزد هم نوشت: ... مگر ممکن است فردی که در پایان ماه منهای انواع و اقسام امتیازها و پاداش‌ها، صافی 20 میلیون تومان (البته اگر مُرقانون رعایت شده باشد) در جیب‌اش می‌رود با فردی که یک میلیون و پانصد هزار تومان دریافت می‌کند یک مدل فکر کند و حرف بزند؟! خیر محال است. اظهارات وزیر بهداشت بی‌ادبانه یا به اصطلاح غیربهداشتی بود اما نباید فراموش کرد که بسیاری از مسئولان دیگر هم در اصل همین‌گونه با مردم سخن می‌گویند اما کادوپیچ شده! فی‌المثل وقتی رئیس سابق بانک مرکزی در برابر نگرانی‌های مردم صرفا می‌گوید «حباب» است و «می‌ترکد» به استهزا گرفتن مردم است. تفاوت اینجاست که گروه دوم حفظ ظاهر می‌کند اما قاضی‌زاده‌ها‌شمی رک و بی‌پرده سخن می‌گوید... خداوکیلی از آغاز سال که بحران ارزی آغاز شده و تاکنون استمرار داشته و از بوهایی که از نیویورک می‌آید به نظر ادامه خواهد داشت کدام مقامی حداقل یک ساعت بین مردم رفته است؟ تقریبا هیچ. آری؛ چند نفری رفتند که آنان هم بیشتر نمایش و شو بود برای رهایی از تیغ استیضاح. سوگمندانه باید عارض شوم روز به روز بر فاصله میان مسئولان و مردم افزوده می‌شود و کسی هم حاضر نیست فکری عاجل در این باره کند و گویی همه سرشان به کار خودشان گرم است. دولتی‌ها در تعلیق‌اند، مجلسی‌ها به فکر انتخابات و باقی هم... (درست است؛ فعلا دیوار مجلس و دولت برای نقد کوتاه‌تر و کم هزینه‌تر است!).

پرداخت حقوق های نجومی ادامه دارد؟

خبرآنلاین نوشت: چند روز قبل بود که وزارت نفت در واکنش به ادعای «هدایت‌الله خادمی» نماینده‌ کنونی مجلس شورای اسلامی درباره «افزایش ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصدی حقوق نمایندگانی که در ماه‌های اخیر به آن وزارتخانه منتقل شده‌اند»، اعلام کرد «بالاترین رقم پرداختی ناخالص، مربوط به نماینده مدعی است». و از حقوق 27 میلیونی این نماینده در وزارت نفت خبر داد... در همین رابطه هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک ... گفت: اختلاف من با وزیر نفت بر سر شرکت توتال، IPC و موضوع کرسنت و همچنین بچه هایی است که در دفتر زنگنه بوده اند و بدون آنکه لایق باشند پست گرفته اند... اگر مصوبه مجلس نبود که در تهران کسی حق ندارد بیش از 20 میلیون تومان حقوق بگیرد امروز حقوقم 40 میلیون تومان بود؛ درواقع کسانی که با من بودند امروز 45 میلیون تومان می گیرند.

او در پاسخ به این سوال که این اقدام برای نمایندگان فعلی مجلس و در حین نمایندگی رخ داده است یا خیر گفت: بله در شرایط حاضر و از نمایندگان فعلی مجلس هستند... خود زنگنه در مصاحبه ای گفته تعداد آنها 8 نفر است ما هم فرض را همین می‌گیریم... با این شرایط شما می بینید فردی که در وزارت خود 4 میلیون حقوق می گرفته زنگنه آن را به وزارت نفت برده است و به او 20 میلیون حقوق می دهد و در نهایت اگر نماینده ای دور بعد رای نیاورد او را مدیرکل می کند مانند اتفاقی که برای نمایندگان ادوار رخ داد....

خبرآنلاین در ادامه می نویسد: خادمی در این لحظه عکسی از فیش های حقوقی اش در سال 97 نشان داد که در آن فیش‌ها خالص دریافتی اش بیش از 16 میلیون تومان بود... حال باید منتظر ماند و دید که آیا وزارت نفت حاضر می شود فیش حقوقی مطرح شده این نماینده و سایر نمایندگان حقوق بگیر را منتشر کند یا نه؟

حاشیه های تغییر کابینه ادامه دارد

ایلنا نوشت: سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن از معرفی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در روز یکشنبه خبر داد.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده اصلاح طلب فیروزکوه و دماوند در مجلس در تذکر امروز خود گفت: حضرات هیئت دولت روی سخن من با شما است، این زمان و شرایط خاص را چگونه می‌گذراند، فکر نمی‌کنید شما هم مانند جناب روحانی منفعل شده، نمی‌توانید و یا نمی‌خواهید کاری از دستتان بربیاید. در این پیچ تاریخی عدم توجه به مسائل مردم و صحبت نکردن، در بین مردم نبودن و موتور محرکه دولت را راه نینداختن ورق تاریخ نوشتار بد و نامفهومی را از شما تصویر می‌کند.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که استعفای برخی وزرا صحت دارد یا خیر، به باشگاه خبرنگاران گفت: بحث استعفایی مطرح نیست. برخی از اعضای دولت از ابتدا گفتند هر وقت رییس جمهور می‌خواهد آنها را کنار بگذارند و این قول و قرار بین وزرا و رئیس جمهوری از اول وجود داشت.

 جزئیات بسته معیشتی برای خانوار‌های کم درآمد

فارس نوشت: یک مقام ارشد دولت جزئیات بسته معیشتی خانوار که در حال نهایی شدن است را تشریح کرد که بر اساس آن این بسته به خانوارهای با درآمد زیر سه میلیون تومان درآمد تعلق می‌گیرد... این خانوارها بر اساس اطلاعات برآورد شده 9 تا 10 میلیون نفر هستند که با در نظر گرفتن بُعد خانوار 3.2 نفر حدود 30 میلیون نفر را دربرمی‌گیرد.

جزئیات نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:‌ محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران از نگارش نامه ای به رهبر انقلاب جهت بیان مشکلات تهران خبر داد. هاشمی گفت: من اخیرا نامه ای حدود یک صفحه و نیم خدمت مقام معظم رهبری نوشتم و در آن تمام چالش‌های شهر تهران را مطرح کردم.

سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در نامه‌ای سرگشاده به محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موارد تضییع حقوق عمومی در امور شهری تهران تاکید کرد: اکنون بیش از یک سال از فعالیت شورای شهر می‌گذرد اما هنوز کارهای اساسی به طور جدی آغاز نشده است...

افشاگری سردار حاجی‌زاده از یک سیلی به سعودی‌ها

جوان آنلاین نوشت: سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات اخیر موشکی علیه تروریست‌ها گفت:اگر موشک نقطه‌زن نداشتیم، آیا ما می‌توانستیم آن گروه‌های تروریستی که جمع شدند، جلسه گرفتند برای اینکه گروه‌های مختلفی را شکل بدهند و نماینده عربستان هم در آن جلسه حضور داشت. قرار بود در این جلسه برنامه‌ریزی کنند تا شهرهای ما را به آشوب بکشند و عملیات‌های انتحاری و تروریستی در شهرهای ما انجام دهند، ما اگر توان دفاعی نداشتیم باید در شهرها با اینها می جنگیدیم، ولی جمعِ اینها را یک جا به درک واصل کردیم، با همین موشک نقطه زن.

دعوای دوباره بر سر «هاله نور»!

فارس نوشت: احمدی نژاد سال 85 پس از اولین سفرش به نیویورک، درباره سخنرانی در سازمان ملل، گفته بود: «من روز آخری که سخنرانی کردم، تقریباً همه سران بودند یکی از همان جمع به من گفت: «وقتی تو شروع کردی «بسم‌ا..» و «اللهم» را گفتی، من دیدم یک نوری آمد، تو را احاطه کرد و تو تا آخر در یک حصن و حصاری رفتی؛ این را من خودم هم احساس کردم که فضا یک دفعه عوض شد و همه سران حدود بیست‌وهفت، هشت دقیقه مژه نزدند»!

افشین علا از شعرای مطرح کشور، پس از سخنرانی قلدرمآبانه ترامپ در سازمان ملل علیه ایران، رباعی ای انتقادی علیه ترامپ سرود که در این رباعی آمده است:

مستانه و مغرور سخن می گوید
با قلدری و زور سخن می گوید

انگار ترامپ نیز پنداشته است
در هاله ای از نور سخن می گوید

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهوری نیز در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اظهارات برخی اطرافیان احمدی‌نژاد در خصوص اینکه وی گوینده موضوع هاله نور به محمود احمدی‌نژاد بوده است، گفت: این اظهارات را که بنده را ناقل مساله هاله نور می‌دانند، به شدت تکذیب می‌کنم و واقعا علت انتساب این سخنان به خودم را متوجه نمی‌شوم. اگر هر شخص یا شهروندی علاقه‌مند به کشورش باشد هیچگاه چنین اظهارات سخیفی را در خصوص یک حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه مطرح نمی‌کند...

روزنامه آرمان هم نوشت: در زمانی که روحانی برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، مخالفان دولت که از بدنه و حامیان دولت احمدی‌نژاد هستند بازی جدیدی را آغاز کردند و آن هم نسبت دادن طرح «هاله نور» به اعضای دولت روحانی است.

 هم اصلاح طلب ها و هم اصولگراهای ما نسخه هایی دادند که لزوما به نفع مردم تمام نشده

امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین  گفت: راه برون‌رفت از مشکلات امروز را در دو مسئله می بینم یکی اینکه در سیستم مدیریتی شدیدا به سمت افزایش کارآمدی برویم و دوم افزایش اعتماد عمومی. مردم اگر ببینند حکومت برای حل مشکلاتشان توانمند است بیشتر اعتماد می کنند. ضمن اینکه توصیه من این است که حکومت باید سربه سر مردم نگذارد... متاسفانه هم اصلاح طلب ها و هم اصولگراهای ما نسخه هایی دادند که لزوما به نفع مردم تمام نشده. نسخه هایی بوده که دردهای خود آنها را برطرف می کرده. نه دردهای مردم را. مردم احساس می کنند که این نسخه های برای آنها جواب نمی دهد. بخش هایی از آن هم ممکن است خوب باشد. مردم نمی گویند نه اصولگرا نه اصلاح طلب نه هیچ چیز دیگر، منظورشان آنارشیسم نیست. بعضی می خواهند از دل اینها آنارشیسم دربیاورند. برداشت این است که مردم می گویند هم اصولگرا هم اصلاح طلب هم دیگران حرفتان را بگویید منتهی شما حرف آخر نیستند. ما حرف آخر را می زنیم. این معنای بلوغ جامعه است.