تابناک کهگیلویه وبویراحمد
همانطور که از تریبون نماز جمعه باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی صحبت شود،عوامل اجرائی دولت هم نباید به خود اجازه شکستن حرمت نماز جمعه وامام جمعه را بدهند
کد خبر: ۶۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 24 July 2015

طبق معمول جمعه ها قرار بر این بود، پوشش وتحلیل اخبار مربوط به نماز جمعه سراسر استان را در یک بسته خبری ارائه دهیم اما به دلیل بحث هایی که در این هفته در خصوص "مشکلات بوجود آمده بین فرماندار دنا وامام جمعه پاتاوه "بوجود آمد ،این خبر را جدا وبطوره ویژه بررسی می کنیم. انتظار بوجود آمدن حاشیه هایی در نماز جمعه امروز پاتاوه می رفت .اما با توجه به اعلام سال همدلی وهم زبانی وگلایه مسئولین از پوشش اخبار مربوط به این موضوع به عنوان دامن زدن رسانه ها به تنش قرار بر سکوت خبری بود ،گویا این موضوع به این زودی ها به سکوت وآرامش نخواهد رسید.جایگاه نماز جمعه جایگاه مقدس ودارای منزت خاصی در نظام جمهوری اسلامی می باشد.همانطور که از تریبون نماز جمعه باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی صحبت شود،عوامل اجرائی دولت هم نباید به خود اجازه شکستن حرمت نماز جمعه وامام جمعه را بدهند.گره ای که با دست باز می شد حالا باید امیدوار!بود که شاید با دندان باز شود.به نظر می رسد امام جمعه کسی است که فعلا باید با پذیرش عذرخواهی های انجام شده ،با سکوت خود ودعوت طرفدارانش به سکوت از کنار این مسئله بگذرد.چرا که امام جمعه نباید انتظار برخورد تند تر از این را با فرماندار داشته باشد چون که احتمالا طرفداران فرماندار هم ساکت نخواهند نشست.پس فعلا بهترین راه پذیرش عذرخواهی هاست.وبه قول معروف توپ در زمین امام جمعه وطرفدارانش هست.

در نماز جمعه پاتاوه چه گذشت؟

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از ریواس، فتاح محمدی که برای معذرت خواهی از معترضین به بیانیه فرماندار دنا خود را به تریبون نماز جمعه شهر پاتاوه در این شهرستان رسانده بود در صحبت‌هایی با اشاره به اظهارات چند روز پیش حجت‌الاسلام افشار و علی تاج امیری گفت: من از همه مردم فهیم شهر پاتاوه از این جایگاه مقدس معذرت‌خواهی می‌کنم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که سه بار از مردم عذرخواهی کرد افزود: ما روحانیون را سنگربانان خود می‌دانیم و برای آنها احترام قائل هستیم.

وی تصریح کرد: نماز جمعه پناهگاهی برای مردم است که مراجعه می‌کنند و مشکلات خودشان را مطرح می‌کنند برای همین ما به نظر مردم احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه از مشارکت مردم در امورات استقبال می‌کنیم، ابراز داشت: از صحبت‌های اخیر و مجموعه اتفاقاتی که در این شهرستان رخ داده بار دیگر معذرت می‌خواهم.

سخنان اعتراضی عضو ستاد نماز جمعه

وی که اشاره‌ای به علت معذرت‌خواهی و اینکه کدام طرف مقصر بوده و در اظهارات خود دچار اشتباه شده است نکرد، تأکید کرد: اکنون بیش از هر چیزی به همدلی و وحدت نیاز داریم.

 بعد از اتمام صحبت‌های فتاح محمدی، آقای (الف) یکی از اعضای ستاد نماز جمعه پاتاوه و عضو هیئت امنای امامزاده بابا حاجی بدون اجازه و نوبت از قبل بالا رفت و برای دقایقی نظم نماز جمعه را بر هم زد.

واکنش شهردار و رئیس شورای شهر پاتاوه

وی تریبون را به دست گرفت و بیان کرد: ما قانع نیستیم و معذرت‌خواهی برای ما سودی ندارد.

بعد از صحبت‌های جنجالی آقای (الف) شهردار و رییس شورای شهر پاتاوه با انتقاد از این صحبت‌های فرد معترض خواستار پایان دادن به این بحث‌ها و دامن زدن به آن شدند.

پیگیر حق خودم از کانال قانونی هستم

بعد از اعتراض این فرد که بیانیه فرماندار دنا را برای بار دیگر قرائت می‌کرد، حجت‌الاسلام افشار، در خطبه‌های عبادی سیاسی این شهر تلویحا معذرت‌خواهی معاون سیاسی و امنیتی استاندار را نپذیرفت و از پیگیری حقوق خود خبر داد.

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه از حق خودم نمیگذرم، خطاب به مردم گفت: فعلا آرامش خود را حفظ کنید.

به گزارش ریواس، امروز قرار بود بعد از خطبه‌ها راهپیمایی اعتراضی به سخنان فرماندار دنا در جواب اظهارات امام جمعه پاتاوه در هفته قبل، برگزار شود که با درخواست حجت‌الاسلام افشار منتفی شد.

به جز اعتراض آقای الف، تنش خاصی در نماز جمعه نبود و مردم در کمال آرامش، محل نماز جمعه را ترک کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار