ساعت یک بامداد صبح امروز اولین مانور دورمیزی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در لحظه صفر، پیرامون یک حادثه فرضی اجرا شد .
کد خبر: ۶۵۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 15 September 2018

 «مسلم غلامزاده مهرآبادي» دبير مديريت بحران و پدافند غيرعامل فرمانداري ابركوه اظهار کرد: مانور دورمیزی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل رأس ساعت یک بامداد صبح امروز با موضوع برخورد تانكر حامل مواد نفتي و قابل اشتعال با اتوبوس حامل 35 مسافر در محدوده جغرافیایی روستای ريیس‌آباد، در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

وي این مانور را از نوع سطح دو دانست و گفت: ايجاد آمادگي بيشتر براي مقابله با بحران‌ها، حصول اطمينان از كفايت تمهيدات حفاظتي و زیرساخت‌های حياتي، شناسايي نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهديدها، برآورد ميزان كمبودها و نيازهاي آموزشی، نيروي انساني و تجهيزات با رويكرد خودكفايي را از جمله اهداف مانور مذکور است .

غلام‌زاده ادامه داد: بر اساس سناریوی طراحی شده تانكر حامل مواد قابل اشتعال در ساعت 30 دقيقه بامداد بر اثر برخورد با اتوبوسي با 35 مسافر كه سه نفر از آنها توريست می‌باشند، دچار واژگوني و آتش‌سوزی می‌شود .

وي افزود: در این حادثه فرضی 23 نفر از مسافرین در دم جان داده، سه نفر از مصدومين دچار سوختگي بالاي 70 درصد شده و هويت افراد فوتي بر اثر سوختگي شديد قابل‌شناسایی نيست. ضمن این که آتش‌سوزی و نشت مواد نفتي ساکنین روستا را به انفجار و پيامدهاي زیست‌محیطی تهدید می‌کند .

دبير مديريت بحران و پدافند غيرعامل فرمانداري ابركوه تصریح کرد: طی این مانور ارگان‌هایی همچون فرمانداری، بخشدار، شهرداری، راهداري، هلال‌احمر، اورژانس، نيروي انتظامی، سپاه، ادارات زيرساخت (آب، برق، تلفن، گاز)، جوامع محلي و مردمي، منابع طبيعي، محیط‌زیست، شبكه بهداشت و دادستاني فراخوانده شده و به فاصله کمی خود را به محل فرمانداری رساندند .

غلام‌زاده ابراز كرد: پس از تشریح مانور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران می‌بایست به ‌صورت کتبی شرايط فعلي دستگاه امدادرسان(نيروي انساني، امكانات و تخصص و غيره)، امكانات و اقدامات مورد نیاز جهت مقابله با بحران موجود، کمبودها(سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و نحوه مديريت کمبودها را اعلام کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار