تابناک: با وجود اینکه رانندگان تاکسی در ازای نصب تاکسیمتر بروی خودروهای خود سه میلیون تومان به سازمان تاکسی رانی اصفهان پرداخت کرده اند، اما آنها با تاکسیمترهای خاموش هنوز اقدام به مسافرکشی در شهر میکنند.
کد خبر: ۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ 21 February 2015
به گزارش خبرنگار تابناک، نصب تاکسی متر بروی تاکسی های شهر اصفهان، از یک سال و نیم پیش در شهر اصفهان آغاز شد.

این طرح با هدف کاهش رد و بدل شدن پول نقد و مشکل نداشتن پول خرد و مبالغ اضافه ای که در این بین دریافت می شد، اجرایی شد.

گرچه این اهداف در نگاه نخست مطلوب و به سود مسافران به نظر می رسید اما با گذشت چند ماه از اجرای این طرح، گلایه مردم و حتی خود تاکسی داران نیز از اجرای این طرح به گوش رسید.
انتقاد مردم به اجرای این طرح در نحوه محاسبه کرایه ها بود چراکه بر اساس سیستم تاکسیمتر، زمان و مسافت دو عامل دخیل در محاسبه کرایه است و حال اگر مسافری در وسط یک مسیر مشخص بخواهد پیاده شود، کرایه وی بیشتر از میزانی که قبلا با پول نقد آن را پرداخت می کرد محاسبه می شود.

به علاوه ورودی تعیین شده برای تاکسی هایی که مجهز به دستگاه تاکسی متر هستند، حدود 10 درصد بیشتر از میزان قانونی است و رانندگان نیز در واکنش به انتقاد مسافران در ازای دریافت هزینه های اضافی این اقدام خود را برابر با مصوبات قانونی قلمداد می کنند در صورتیکه براساس قانون باید ورودی هر تاکسی که مجهز به تاکسی متر است 300 تومان باشد اما در حال حاضر رانندگان مبلغ 475 تومان را از کارت بلیت هر مسافر کسر می کنند.

البته تمامی این مشکلات در شرایطی است که دستگاه تاکسیمتر رانندگان روشن باشد. چراکه اکنون پس از یک سال و نیم دیگر رانندگان خود را ملزم را به استفاده از این دستگاه نمی کنند و همان روال سابق پرداخت کرایه به صورت دستی در شهر اصفهان ادامه دارد.

این وضعیت در حالی است که مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اصفهان می گوید تمام رانندگان تاکسی که سامانه تاکسی‌متر روی تاکسی‌های آنها نصب شده است، ملزم به استفاده از این سامانه هستند.

وی در این زمینه تاکید داشت: تعدادی بازرس نیز برای نظارت روی این موضوع در نظر گرفته شده و این افراد بازرسی‌های لازم را نسبت به استفاده یا عدم استفاده تاکسی‌رانان از این سامانه انجام می‌دهند.

حسین سقایی با اشاره به اینکه با رانندگان متخلف در این بخش برخورد می‌کنیم، افزود: مردم نیز در زمان استفاده از تاکسی‌های دارای سامانه تاکسی‌متر باید استفاده از این سامانه را از رانندگان تاکسی مطالبه کنند.

با وجودی که تاکسی رانی از نظارت بر استفاده از تاکسیمتر از سوی رانندگان سخن می گوید، اما تغییر محسوسی در استفاده از این دستگاه در میان تاکسی داران ایجاد نشده است و همچنان مشکل عدم استفاده از تاکسیمتر از سوی تاکسی ها ادامه دارد.

از سوی دیگر سقایی که اذعان دارد مردم باید این موضوع را از راننده مطالبه کنند، به گفته بسیاری از مسافران، در صورت مطالبه این امر از راننده با این پاسخ که دستگاه خراب است یا اکنون سیستم قطع شده روبرو می شوند.

گویی نظارت های سازمان تاکسیرانی نیز کفایت نمی کند و با اینکه سامانه شکایات مردمی نیز در این خصوص راه اندازی شده است اما به دلیل دشواری پیگیری امور شکایت در ادارات مردم ترجیح می دهند، با وجود پرداخت هزینه های اضافی خود را درگیر بروکراسی اداری برای پرونده ای که معلوم نیست پایان آن چه زمانی رقم بخورد، نکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
Mark
|
Russian Federation
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عجب چیزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار