تعاونگر و كارآفرين هنرمند يزدي كه مبتكر قالي دستباف قمات است، با بسط ايده مبتكرانه‌ي خود در قم سعي دارد كه اين فرش را به برند قالي استان‌هاي يزد و قم تبديل كند.
کد خبر: ۶۵۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 11 September 2018

«محمد شکاری دهج» کارآفرین برتر در حوزه فرش دستباف کشور و دارنده تندیس چهره ماندگار مدیریت کشور كه تندیس نخل طلایی نام و نشان ماندگار ایران و تندیس نشان لیاقت مدیریت از کشور آلمان را نيز دريافت كرده است،  در رابطه با ايده‌ي خود مي‌گويد: «قمات» در واقع قالي‌هاي منحصر به ‌فردی است که طراحی جدید آنها برگرفته از طرح‌های قالی‌های دستباف قم، اصفهان و تبریز است و وجه تسمیه این نامگذاری نیز برگرفته از این شهرهاست.

وي با ايجاد يك شركت تعاوني با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم برای بیش از ۹۰۰ بافنده در سراسر استان یزد دار قالی برپا کرده است، اضافه مي‌كند: در حال حاضر در استان قم برای ۶۰ بافنده دار قالی برپا کرده‌ایم و در صدد توسعه کارآفرینی در این استان و استفاده از ظرفیت هنری بی‌نظیر هنرمندان قمی هستیم .

وي در مورد هدفش از اين اقدام عنوان مي‌كند: از آنجا که بیشتر تلاش‌ها و اقدامات اين شركت تعاوني در استان یزد اتفاق افتاده، «قمات» که تلفیقی از طرح قالی‌های قم، اصفهان و تبریز است، در دو استان دیگر مهجور مانده بود که خوشبختانه فعالیت جدی در قم آغاز شده است.

شكاري دهج تصریح مي‌كند: تلاش ما این است که قالی قمات از این پس نه تنها با برند یزد بلکه با برند قم نیز به خوبی نزد مردم معرفی شود .

وي با اشاره به اين كه بخش قابل توجهی از تولیدات قمات به خارج از کشور صادر می‌شود، اظهار مي‌كند: علاوه بر صادرات، طرح‌هایی مانند تعویض فرش‌های دستباف کهنه و قدیمی با فرش‌های نو را نیز اجرایی کرده‌ايم كه مردم یزد با استقبال از آنها برای خرید تولیدات ترغیب شده‌اند و درصدد هستيم كه این طرح‌ها را در قم نیز اجرایی کنيم.

اين كارآفرين نمونه ابراز اميدواري مي‌كند كه با بسط فعاليت‌هاي اين شركت‌ تعاوني در قم، قمات را به برند قالي يزد و قم تبديل كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار