زینی‌وند خواستار شد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد با تاکید بر این‌که لازم است بانک‌ها از طرح‌های ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی استان حمایت کنند، خواستار اصلاح قوانین بانک‌ها با محوریت حمایت از تولید ملی شد .
کد خبر: ۶۵۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 10 September 2018

«علی زینی‌وند» در نشست‌مشترک کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، ‌اظهار کرد: برخی مدیران، مسائل و مشکلات کشور و استان را به خوبی درک کرد‌ه‌اند و در رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال همراه مدیریت ارشد استان هستند .

وی افزود: علی‌رغم این‌که جمعیت روستایی استان یزد کم است اما در جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در ‌کشور رتبه اول را داریم و امیدواریم با همراهی بانک‌های عامل استان اعتبارات رونق تولید و اشتغال فراگیر نیز بیشتر از گذشته افزایش یابد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان این‌که کمیته ارزی برای رفع مو‌انع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مستقر شده است، گفت: برای واحدهای تولیدی دارای مشکل ارتباط مستقیمی با بانک مرکزی ایجاد کرده ایم .

زینی وند در ادامه با انتقاد از این‌که بانک‌های خصوصی و موسسات مالی به نسبت بانک های دولتی حجم عظیمی از سرمایه های مردم را جذب کرده‌اند، خواستار شد: حداقل ۷۰ درصد از سرمایه های این بانکها در تولید استان سرمایه گذاری شود .

وی با اشاره به این‌که ساختار اشتغال در استان نامتوازن شده است و اکثر نیروی کار را نیروهای غیربومی تشکیل می‌دهند از بانک‌های عامل استان خواست از طرح‌های ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی استان حمایت کنند .

معاون استاندار یزد با بیان این‌که بیش از هزار واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان وجود دارد، خواستار ارائه تسهیلات از سوی بانک ها به این واحدها برای اتمام طرح‌ها شد .‌

این مقام مسئول در پایان سخنان خود خواست قوانین بانکهای کشور با محوریت حمایت از تولید ملی و افزایش اشتغال اصلاح شوند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار