بخشدار بخش مرکزی تویسرکان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در روستاها توسط دهیاران گفت: مسئله بحران آب برای مردم شفاف‌سازی شود.
کد خبر: ۶۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 23 July 2015
بخشدار بخش مرکزی تویسرکان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در روستاها توسط دهیاران گفت: مسئله بحران آب برای مردم شفاف‌سازی شود.

به گزارش فارس؛ سعدی عبدلی درجلسه نشست دهیاران بخش مرکزی با تاکید بر تشکیل کمیته مدیریت بحران در روستاها اظهار کرد: کمیته مدیریت بحران با حضور اعضای توانمند با جدیت در عرصه فعالیت وارد شود.

وی وظیفه کمیته مدیریت بحران را پیشگیری و مقابله دانست و تاکید کرد: دهیاران نیز باید با کمک مردم روستا برخورد مناسب و به‌هنگام با مسائل و مشکلات داشته باشند.

بخشدار بخش مرکزی تویسرکان بر حضور مستمر و تسلط دهیاران بر امور روستا تاکید کرد و خواستار برگزاری نشست‌های مشورتی و شورای بهداشتی در روستاها شد و گفت: عملکرد دهیاران از همه نظر توسط کارشناسان ارزیابی خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر اقلیم و کم‌آبی افزود: منابع زیرزمینی آب به خاطر کاهش بارش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و الگوی مصرف آب به ویژه در روستاها باید نهادینه شود.

عبدلی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در روستاها توسط دهیاران در قالب کمیته مدیریت بحران ابراز کرد: مسئله بحران آب با استفاده درست از ابزارهای فرهنگی و هنری و توسط معتمدان، بزرگان و ریش‌سفیدان روستا برای مردم توجیه و شفاف‌سازی شود.

وی تعامل و همکاری دهیاران در یک منطقه را راهکاری در پیشبرد توسعه روستا دانست و تصریح کرد: شناخت مسائل و مشکلات روستا از بروز خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری می‌کند که این مهم توجه و همت دهیار را نیاز دارد.

بخشدار بخش مرکزی تویسرکان با تاکید بر بازرسی و کنترل مستمر نانوایی‌ها گفت: وضعیت بهداشتی، وزن نان، نحوه پخت و عرضه نان، مقدار آرد توزیع شده و محل خریداری آرد به بخشداری اطلاع داده شود.

وی اطلاع‌رسانی به‌هنگام آمار فوتی‌های روستاها توسط دهیاران به ثبت احوال را خواستار شد و تصریح کرد: آمار فوتی‌ها در روستاها به خاطر حذف نشدن یارانه، به‌موقع به دستگاه ذیربط اطلاع‌رسانی نمی‌شود که این امر کوتاهی دهیاران را نشان می‌دهد.

عبدلی خواستار بررسی و شناخت مشکلات جاده‌های دسترسی و نقاط کور روستاها توسط دهیاران شد و تاکید کرد: شناسایی مشکلات و مسائل روستا در همه حوزه‌ها در کاهش حوادث جانی و مالی حائز اهمیت است.

وی بی‌طرفی در انتخابات را از وظایف دهیاران دانست و گفت: دهیاران باید بر مشارکت و حضور مردم در عرصه انتخابات تلاش کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار