دفتر زندگی دختر بچه سه‌ساله‌ای که در حادثه‌ای دلخراش به‌همراه اعضای خانواده‌اش تا یک‌قدمی مرگ پیش رفتند، بسته شد.
کد خبر: ۶۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 23 July 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، دراین حادثه، مادر خانواده متوجه انتشار گاز از  کپسول گاز می‌شود و از شوهرش برای برطرف‌کردن ایراد کپسول گاز کمک می‌خواهد. در این لحظه پدر خانواده دست‌به‌کار می‌شود و برای شناسایی نقطه‌ای که نشتی دارد، کبریتی را روشن می‌کند؛ غافل از اینکه همین حرکت برای بروز انفجاری سهمگین کافی است.
در‌پی این حادثه زن و شوهر و دو فرزندشان دچار سوختگی شدید می‌شوند. با گزارش حادثه به فوریت‌های پزشکی و پلیس، نیروهای امدادی بلافاصله در محل حضور یافته و پیکر نیمه‌جان چهار عضو این خانواده را به بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد انتقال دادند.

مصدومان در بخش سوختگی این مرکز درمانی  تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند. زن و شوهر و فرزندانشان که یکی تا٥٠درصد و دختر خردسالشان تا ٩٠درصد دچار سوختگی شده بودند، تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفتند.

متاسفانه تلاش پزشکان برای نجات دختر کوچولو  موثر نبود و آتنای سه‌ساله جان خود را از دست داد. خانواده این دختر بچه درحالی اشک ماتم بر چشم و ناله عزا بر لب دارند که در بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

اما تلخی این حادثه را می‌توان در نوای بی‌تابی و  بی‌قراری مادر و گریه‌های سوزناک پدر خانواده جست که آه و افسوسشان مدام به گوش می‌رسد و... .

ماموران کلانتری خلق‌آباد مشهد با تشکیل  پرونده‌ای در این‌باره اقدام لازم قانونی را به دستور مقام قضایی به عمل آورده‌اند.

مدیر روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد  با ابراز تاسف از وقوع این حادثه به شهرآرا گفت: هنگام انتشار گاز از کپسول یا لوله و اتصالات وسایل گازسوز و استشمام گاز در فضای خانه باید از روشن و خاموش‌کردن برق خودداری و با کف و آب محل‌های مدنظر را بررسی کرد. در این صورت اگر شاهد حباب بودید، اتصالات دچار ایراد بوده و گاز منتشر می‌شود و اگر حباب شکل نگرفت، اتصالات و شیلنگ در محل مدنظر مشکلی ندارد.

حسین خاک‌پور افزود: باید در اولین اقدام افراد داخل  خانه را به بیرون منتقل و با بازکردن پنجره، به‌وسیله یک حوله خیس به خارج‌کردن گاز منتشر‌شده در فضای خانه اقدام کرد.

وی استفاده از دستگاه‌های دارای ترموکوپل را  در کاهش حوادث بسیار موثر دانست و گفت: این دستگاه‌ها حتی در‌صورت خاموش‌شدن، هنگام انتشار گاز عمل می‌کنند و از وقوع چنین حوادثی پیشگیری می‌شود.

منبع : شهرآرا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار