تیم بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان رستم ، بمنظور ارائه خدمات رایگان بهداشتی به صورت روزانه در مناطق عشایری ، کوهستانی و دورافتاده شهرستان حضور یافتند .
کد خبر: ۶۵۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 09 September 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رستم: از ابتدای شهریور ماه تاکنون ، تیم های سیار و متغیر متشکل از رییس شبکه بهداشت ، رییس مرکز بهداشت ، پزشکان و کارشناسان بیماری ها و بهداشت محیط به منظور پیشگیری از بیماریهای منتقله از آب و غذا به صورت روزانه از مناطق مختلف عشایری ، کوهستانی ، محروم و دور دست شهرستان بازدید نمودند .

"سید وحید سادات " معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان رستم در این رابطه گفت : با توجه به اینکه گرمای شدید هوا ، کاهش منابع آبی ، و کمبود امکانات بهداشتی در مناطق عشایری ، کوهستانی و دور افتاده ، زمینه را برای بروز و شیوع بیماری های منتقله از آب و غذا به خصوص بیماری های اسهالی مستعد می نماید .

کمیته پیشگیری از بیماری های شبکه بهداشت و درمان مصمم گردید تا با حضور فیزیکی و گروهی از مناطق مستعد ، ضمن ارائه آموزش های لازم عوامل خطر را شناسایی کنند و با انجام اقدامات به موقع از مناطق پای تف ، جلیل سالاری ، ناری پت ، پهون ، گجستان ، امیر ایوب و روستای نغاره خانه مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند . در این برنامه با حضور پزشکان خدمات درمان و ارائه دارو به صورت رایگان برای بیش از ۲۰ نفرانجام گردید . همچنین از تمام منابع آبی موجود در منطقه و افراد دارای علائم احتمالی نمونه گیری شد و در آزمایشگاه های شهرستان (بخش آب و واگیر ) مورد بررسی قرار گرفت . "سادات" در ادامه افزود : آموزش های مربوط به سالم سازی آب و سبزیجات ، رعایت بهداشت فردی ، نگهداری صحیح مواد غذایی و مراجعه به موقع به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی در صورت وجود علائمی نظیر اسهال و استفراغ، به تمام اعضای خانوار در این مناطق ارائه گردید .

وی همچنین خاطر نشان کرد : مشکلات بهداشتی که در بعضی از روستاهای مذکور مشاهده گردید و از توانایی اجرایی و عملیاتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خارج بود در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مطرح شد و مورد حمایت قرار گرفت .

گفتنیست : رییس مرکز بهداشت همچین از همکاری فرماندار شهرستان رستم و مدیران ادارات امور عشایر ، راه و ترابری ، آبفای روستایی و سایر نهادهایی که از برنامه های بهداشتی این حوزه حمایت و در اجرای آن مشارکت داشتند تقدیر و تشکر نمود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار