آیت‌الله علوی گرگانی:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: طلاب فرهیخته حوزه علمیه قم نباید رشته تبلیغ را ترک کنند و باید با ترک شهر قم به مناطق دیگر کشور و جهان برای تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) بروند.
کد خبر: ۶۵۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 05 September 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مبلغان این سازمان با اشاره به اهمیت تبلیغ اظهار کرد: کسانی که می‌دانند با افرادی که نمی‌دانند، یکسان نیستند و کسانی هم که به تبلیغ می‌روند، قطعا با افرادی که به تبلیغ نمی‌روند، یکسان نیستند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) به وسیله تبلیغ و نه استفاده از شمشیر توانست مردم یمن را مسلمان کرده و این امام معصوم با استفاده از برهان و منطق توانست که مردم آن کشور را به سمت اسلام هدایت کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: منطق رسول اکرم(ص) به گونه ای بود که برخی از اصحاب پیامبر(ص) فدایی ایشان شده بودند، طلاب فرهیخته حوزه علمیه قم نباید رشته تبلیغ را ترک کنند و باید با ترک شهر قم به مناطق دیگر کشور و جهان برای تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) بروند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ویژگی‌های امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم از مردم درخواست می‌کرد که از ایشان سوال بپرسند و امام علی(ع) جواب سوالات مردم را می‌دادند و این امام معصوم خودش برای هدایت مردم به سراغ آن‌ها می‌رفت.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید توجه بیشتری به افراد محروم در کشور داشته باشد و همچنین مبلغان هم باید توسط این سازمان حمایت شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بنده تبلیغ را رها نکردم و برای تبلیغ و منبر رفتن به گرگان می‌روم، مراجع عظام تقلید از جمله آیت‌الله وحید خراسانی جزو افراد متبحر در منبر رفتن بودند و بالای منبر رفتن تضادی با تصدی منصب فتوا ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب نباید دست از تبلیغ بردارند، توجه به این وظیفه می‌تواند بسیاری از مشکلات اعتقادی مردم به خصوص جوانان را از بین ببرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار