مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:
ستوده با اعلام اینکه یک‌هزار چاه غیرمجاز برای انسداد در استان همدان شناسایی شده است تصریح کرد: بدون هیچ مماشاتی چاه‌های غیرمجاز در استان مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را تعادل رساند.
کد خبر: ۶۵۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷ 04 September 2018
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از انسداد ۲ هزار و ۸۸۲ حلقه چاه غیر مجاز در همدان خبر داد و گفت: انسداد این تعداد چاه غیرمجاز سبب صرفه‌جویی ۲۳۱ میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد.

به گزارش فارس؛ منصور ستوده اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۲ هزار و ۸۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده که سبب صرفه‌جویی ۲۳۱ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۶۵ مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

وی عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را ۱۰۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در کبودراهنگ با ۸۴۷ حلقه، رزن با ۵۱۲ حلقه و همدان با ۳۷۰ حلقه مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان تصریح کرد: سال گذشته ۸۶۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان براساس احکام قضایی مسدود شده که این امر سبب صرفه‌جویی بیش از ۵۷ میلیون مترمکعبی در مصرف آب زیرزمینی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال مجوز انسداد بیش از ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان صادر شده است افزود: همکاری مناسبی بین دادگستری و نیروی انتظامی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان وجود دارد که منتج به این عملکرد شده است.

ستوده بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که صرفه‌جویی ۶ میلیون و ۴۷۸ هزار مترمکعبی منابع زیرزمینی را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه روند انسداد چاه‌های غیرمجاز تسریع پیدا کرده و مماشاتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: طول چاه‌های مسدود شده در سال گذشته ۲۹ کیلومتر و امسال بیش از ۱۳ کیلومتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان تاکید کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان رضایت‌بخش نبوده و باید حفاظت جدی از منابع موجود صورت گیرد گفت: نیاز است تا تمام مردم نسبت به حفظ منابع آبی موجود احساس تکلیف کنند تا بتوان ماه‌ها و سال‌های آینده را مدیریت کرد.

ستوده با اعلام اینکه یک‌هزار چاه غیرمجاز برای انسداد در استان همدان شناسایی شده است تصریح کرد: بدون هیچ مماشاتی چاه‌های غیرمجاز در استان مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را تعادل رساند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: ۲۴ گروه اکیپ گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار