مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان :
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: تاکنون بیش از 180 پرونده با موضوعات مختلف در کمیته حل اختلاف اتباع خارجی در استان رسیدگی و حل‌وفصل شده است.
کد خبر: ۶۵۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 03 September 2018

حمید سیلاوی اظهار کرد: جلسات کمیته حل اختلاف اتباع خارجی در استان خوزستان به‌صورت فعال و مستمر برگزار می‌شود.

وی افزود: این امر سبب شده است که این کمیته تاکنون پرونده‌های حقوقی بسیاری را بررسی و حل‌وفصل نموده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان در خصوص سابقه تشکیل این کمیته گفت: بر اساس مصوبات پانزدهمین اجلاس سه‌جانبه بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، مقرر شد برای کمک به حل مسائل حقوقی پناهندگان، کمیته‌های حل اختلاف در استان‌های مختلف کشور تشکیل و فعال شود.

سیلاوی بیان کرد: این کمیته با حضور یک قاضی دادگستری از طرف قوه قضائیه، نماینده حقوقی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، یک کارشناس حقوقی معتمد، یک نفر از پناهندگان مقیم استان به‌عنوان نماینده و با دبیری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تشکیل می‌شود.

وی افزود: نقش و وظیفه کمیته حل اختلاف اتباع خارجی ارائه راه‌حل‌های مناسب از طریق میانجی‌گری و داوری برای حل‌وفصل اختلافات و کمک به حل مسائل حقوقی مربوط به پناهندگان است.

سیلاوی عنوان کرد: این کمیته در استان خوزستان به‌صورت مستمر و هفتگی در محل مهمان شهر شهید بنی نجار گتوند و همچنین در محل این اداره کل برگزار شده و تاکنون منجر به رسیدگی و حل‌وفصل پرونده‌ها و اختلافات حقوقی و کیفری زیادی شده است.

وی گفت: تاکنون بیش از 180 پرونده با موضوعات مختلف ازجمله دعاوی خانوادگی، دستمزد، چک و سفته، رهن اقامت، درگیری‌های طرفین و سایر امورات حقوقی و کیفری در این کمیته در استان رسیدگی وحل و فصل شده است.

سیلاوی، حدود 44 پرونده دعاوی خانوادگی، 50 پرونده مربوط به دستمزد، 12 پرونده دعاوی اقامت،10 پرونده چک و سفته، 8 پرونده مربوط به دعاوی رهن و 56 پرونده مربوط به سایر امورات حقوقی و کیفری ازجمله موارد حل‌وفصل شده در این کمیته برشمرد.

وی گفت: پناهندگان خارجی که مشکلات و اختلافات حقوقی با یکدیگر یا با اتباع ایرانی دارند و همچنین اتباع ایرانی که دارای اختلافات حقوقی با پناهندگان خارجی مقیم استان هستند، می‌توانند ضمن مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان واقع در اتوبان قدس نبش خیابان زینب شمالی با دریافت فرم مخصوص درخواست خود را جهت طرح در کمیته به‌صورت مکتوب مطرح کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان این کمیته بنا به تشخیص ضرورت برای رسیدگی به موضوع جلسات خود را با حضور طرفین برگزار می‌کند که پس از رسیدگی و در صورت عدم توافق افراد می‌توانند درخواست خود را در دادگاه‌های استان مطرح و پیگیری کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار