مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد پیشینه درخشانی در صنعت چاپ کشور داشته و وجود چاپخانه‌های باسابقه در این شهر گویای سابقه آن در صنعت چاپ است.
کد خبر: ۶۵۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 03 September 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه جایگاه صنعت چاپ در خراسان رضوی بسیار ویژه است گفت:پس از تهران و قم، مشهد سومین رتبه را در حوزه چاپ و نشر کشور دارد، به ویژه که این استان به واسطه حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) میزبان زائران حضرت امام رضا (ع) است و همین موضوع تاثیر چشمگیری در رونق چاپ و نشر کشور دارد.

مروارید تصریح کرد: درگذشته آرزوی بعیدی بود که همه‌ی امکانات صنعت چاپ را در یک مجموعه صنعتی به صورت متمرکز شاهد باشیم، اما امروز این آرزو به واقعیت تبدیل شده است.

وی با اشاره به اشتغال بالغ بر ٣هزار و پانصد نفر در این صنعت گفت: به یقین صنعت چاپ خراسان رضوی به دلیل قرار داشتن در یک منطقه استراتژیک از حیث ارتباط کشور‌های آسیای میانه و همسایه‌های شرق کشور که دومین کلان شهر مذهبی جهان نیز درا ین منطقه با وجود مضجع نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) متلالو است و هویت اساسی خود را از این وجود مقدس گرفته است، به خاطر داشتن منابع انسانی مجرب و کارآزموده و پیشکسوتان با تجربه عرصه چاپ، می‌تواند آینده درخشانی را نوید دهد.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: صنعت چاپ صنعتی است که نه تنها بحث فرهنگ عمومی و ترویج و تبیین ارزش‌ها و معارف را ازطریق چاپ درفضای جامعه می‌بینیم بلکه سرعت اطلاعات و چاپ دیجیتال از اهمیت و قوت این صنعت نکاسته است و در تمام شئون زندگی ما آثار این صنعت را مشاهد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در آینده شاهد شکوفایی و بالندگی این صنعت در استان باشیم گفت: مشکلات موجود بر سر راه این صنعت در فضا‌های مختلف بویژه ارز مطرح است که امیدوارم با تدبیری که مسئولان در این عرصه خواهند داشت، این مشکلات به کارگرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند ضربه‌ای نزند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار