مدیر آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا با اشاره به ظرفیت و پتانسیل خوب اصفهان و همچنین استفاده از ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری گفت: اگر کمی زیر ساخت‌ها را تقویت کنیم و از سوی مسئولان و اسپانسرها حمایت شویم می‌توانیم میزبانی مسابقات جهانی و بین المللی را در سطح بالا داشته باشیم.
کد خبر: ۶۵۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 03 September 2018
به گزارش تابناک اصفهان؛ داوود جعفری در خصوص مسابقات Robotex کشور چین که در شهر شانگهای کشور چین برگزار شد، اظهار کرد: این دومین دوره این دوره از مسابقات بود و نمایندگان کشورهای چین، ایران و ژاپن دران حضور داشت. تیم‌های حاضر هرچند از 3 کشور بودند اما از آمادگی بسیار خوبی داشتند. در آغاز هر دوره‌ای از این مسابقات ممکن است تعداد کشورها کم باشد اما هر سال با شناختی که تیم‌ها پیدا می‌کنند و بازخوردی که می‌گذارند سطح آن بالاتر می‌رود.
 
وی افزود: ما نیز با توجه به ظرفیتی که داریم تصمیم گرفتیم امسال در کنار برگذاری هشتمیم دوره مسابقات ربات‌های آموزشی آریانا کاپ اولین دوره مسابقات بین المللی Robotex را برگزار کنیم که تا کنون 50 شرکت کننده از شهر هرات کشور افغانستان داشتیم که مراحل ثبت نام خود را انجام داده‌اند.
 
وی ادامه داد: در صورتی که حمایت‌های مالی بیشتری در بخش تهیه وساخت زیر ساخت‌ها و همچنین جوائز داشته باشیم این ظرفیت در اصفهان وجود دارد که بتوانیم مسابقات بین المللی برگزار کنیم. با توجه به ظرفیت گردشگری و همچنین تاریخی اصفهان می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
 
مدیر آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا اصفهان خاطر نشان کرد: تا کنون حدود 600 نفر برای حضور در مسابقات آریانا کاپ اصفهان که پنج شنبه و جمعه در مرکز کوثر برگزار می‌شود ثبت نام کردند و با توجه به اینکه به صورت سراسری است کادر برگزار کننده مسابقات برای حدود 300 نفر شرکت کننده وخانواده های آن‌ها با هتل‌های اصفهان قرار داد بستند این نشان می‌دهد که به خوبی می‌توان از این ظرفیت در بخش گردشگری استفاده کرد.
 
جعفری در خصوص وضعیت ایران در بخش مسابقات Robotex جهانی گفت: پایگاه اصلی این مسابقات در کشور استونی است که هر ساله آذرماه در این کشور برگزار می‌شود و امسال نیز تیم ایران و اصفهان در این مسابقات شرکت می‌کند. هر چند در دوره قبل که در این مسابقات شرکت داشتیم نتوانستیم مقام خوبی کسب کنیم اما تمرینات بسیار خوبی را داشتیم و با برنامه ریزی یکساله درصدد گرفتن جایگاههای خوب در این دوره هستیم که امیدوارم بتوانیم به آن دست یابیم.
 
وی تاکید کرد: بچه‌های ایران از نظر فنی و علمی با رقبای خارجی خود از اروپا وامریکا برابری می‌کنند و در سطح آسیا نیز وضعیت خوبی داریم اما تقاوت ما با آن‌ها در نوع حمایت و اهمیتی است که به آن‌ها داده می‌شود در حالی که این مسابقات که عمدتاً یک رویداد علمی اموزشی است در بسیار از کشورها شناخته شده و در جایگاه بالایی است در ایران بسیار ناشناخته و بی اهمیت جلوه داده می‌شود و از آن بدتر با وجود اینکه بهترین و بیشترین شرکت کنندگان همیشه از اصفهان هستند اما هیچ وقت دیده نمی‌شوند و یا رسانه‌ها به آن‌ها نمی‌پردازند. شاید اگر این قدر نادیده گرفته نمی‌شدیم جایگاه بهتری داشتیم.
 
سرپرست تیم اعزامی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد چیستا رباتیک صدرا به مسابقات چین با اشاره به عناوین کسب شده توسط دانش آموزان اصفهانی گفت: زمانی که در لیگ (رالی ماشین‌های هوشمند)Folk Race قهرمان می‌شویم و یا در لیگ مسیر یاب مقام‌های دوم و چهارم به دانش آموزان ما تعلق می‌گیرد این نشان از دانش فنی بچه‌ها است بنابراین باید به دنبال ساخت و تقویت زیر ساخت‌ها باشیم.
 
 Robotex از بزرگترین رویدادهای بین المللی رباتیک جهانی است که سالانه در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود. در این همایش شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف گرد هم می‌آیند تا در جدیدترین عرصه‌های علم رباتیک به هم اندیشی و رقابت بپردازند.
 
Robotex یک جشنواره رباتیک شامل مسابقات، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، جلسات و کارگاه‌های آموزشی است که از سال 2001 سازماندهی شده و به بزرگترین جشنوراه رباتیک در قاره اروپا تبدیل شده است و تا کنون 19 کشور عضو این رویداد بزرگ علمی هستند. آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا میزبان برگزاری این مسابقات در کشور ایران بوده و کشورهای عضو Robotex International در این مسابقات در کشور ایران حضور می‌یابند.
 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهرام ملکی
|
France
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
سلام و عرض ادب
در مورد این مسابقات باید بگم که مسابقات مثل همه مسابقات برگزارشد فقط اینکه ضعف مدیریت و داوری در این مسابقات به شدت مشهودبود
از نظر اسکان و محل برگزاری که کاملا افتضاح بود.مسئولین برگزاری حتی به فکر آب شرب این تعداد از دانش آموز نبودند.
استان اصفهان باید از این دوستان ضمانت اجرایی درست برای برگزاری بگیرد در غیر این صورت علی رغم این همه قابلیت استان اصفهان این تعداد خانواده و دانش آموز جز خاطره ای بد از این مسابقات چیزی عایدشان نخواهد شد.
شهرام ملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
براتون نظر فرستادم درج نشده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار