مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش ۲۱ درصدی صادرات در ۵ ماهه امسال در همدان خبر داد و گفت: بیشترین کاهش صادرات مربوط به صادرات سیمان بوده که این کالا نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۶۵۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 04 September 2018
به گزارش ایسنا، جمال خشوعی اظهارکرد: در ۵ ماهه امسال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۵ میلیون و ۷۲۵ هزار دلار از گمرک استان به کشور‌های دیگر صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در ۵ ماهه سال گذشته ۵۸۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۶۳۲ دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.،همچنین درسالجاری ۴ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۰۷ دلار سیمان از گمرک استان صادر شده است.

خشوعی با تأکید براینکه کشمش ۲۰ درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: صادرات کشمش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته به طوریکه درسالجاری ۹ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۹۳۲ دلار کشمش از گمرک استان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش ۲۸ درصدی صادرات سفال در ۵ ماهه امسال خبر داد و یادآور شد: صادرات سفال ۸ درصد صادرات استان را شامل می‌شود که در ۵ ماهه سالجاری ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۱ دلار سفال صادر شده است.

وی با تأکید برکاهش ۶۸ درصدی آمار واردات از گمرک استان در ۵ ماهه امسال، عنوان کرد: در ۵ ماهه امسال بیش از ۷ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۵۷۹ دلارکالا از گمرک استان وارد شده است درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۴ میلیون و ۷۷ هزار و ۱۲۴ دلار کالا وارد شده بود.

خشوعی ادامه داد: تعداد اظهارنامه‌های وارداتی استان در سالجاری ۷۰ درصد کاهش یافته است به طوریکه در سالجاری ۹۴ اظهارنامه وارداتی داشته ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار