رییس سازمان ملی بهره وری، اقدامات انجام شده در زمینه بهره وری در استان فارس را الگویی مناسب برای دیگر استان‌های کشور دانست.
کد خبر: ۶۴۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 01 September 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: علی اکبر اولیا در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس که با موضوع ارتقا بهره وری برگزار شد، گفت: استان فارس در اقتصاد ملی به ویژه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی، اقدامات صورت گرفته در زمینه بهره وری در استان فارس را منحصر به فرد خواند و افزود: تجربیات دستگاه‌های اجرایی فارس در زمینه ارتقا بهره وری به عنوان استان پایلوت کشور می‌تواند در سطح ملی نیز به کار گرفته شود.
اسماعیل تبادار استاندار فارس در این جلسه بر توسعه الگو‌های موفق و ترویج فرهنگ بهره وری در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکل کم آبی فارس در سال‌های اخیر بهره وری در مصرف آب را دستور کار قرار دادیم و امسال موفق شدیم سطح زیر کشت برنج را از ۴۸ هزار هکتار در سال‌های گذشته به ۱۶ هزار هکتار کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه تابستان امسال کشور ما با کسری پنج هزار مگاواتی برق مواجه بود، افزود: با اجرای تمهیدات بهره وری، فرهنگسازی، ارتباط با مردم و صرفه جویی توانستیم این مشکل را پشت سر بگذاریم به گونه‌ای که استان فارس در زمینه صرفه جویی در مصرف برق استان دوم کشور شد.
ساسان تاجگردون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در این جلسه گفت: پارسال همزمان با آغاز برنامه ششم توسعه، ساختار نظام بهره وری عوامل تولید که دو و هشت دهم از سهم ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود، در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مطرح و کمیته اجرایی بهره وری تشکیل شد.
وی گفت : این کمیته شامل هفت کارگروه تخصصی انرژی، آب، کشاورزی، حمل و نقل، بهداشت و سلامت، گردشگری و میراث فرهنگی و صنعت و معدن است.
تاجگردون گفت: در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای بهره وری در دستگاه‌های اجرایی از پارسال تاکنون بررسی شد.
در این نشست مدیران کارگروه‌های تخصصی انرژی، کشاوررزی و آب به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه بهره وری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار