ستاد احيای نماز عيد غدير در یزد اعلام کرد: نماز جماعت عيد غدير در دارالعباده یزد به امامت آيت‌الله احمدی فقيه يزدی اقامه می‌شود.
کد خبر: ۶۴۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 29 August 2018

يكی از سنت‌های ريشه‌دار اسلامی، برپايی نماز عيد غدير به جماعت است كه حضرت رسول اكرم(ص) در چنين روزی اقامه فرموده و حضرت اميرالمومنين علی(ع) در صبح روز عيد غدير كه با روز جمعه مصادف شده بود، به جای نماز جمعه، نماز عيد غدير را با جماعت اقامه كردند .

ستاد احيای نماز عيد غدير از عموم سادات آل محمد(ص) و فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) و عموم شيعيان اميرالمؤمنين(ع) و مردم مؤمن و متدين دعوت كرد تا در اين نماز عبادی كه رأس ساعت 30/7صبح روز عید سادات و مومنان در بلوار امامزاده جعفر(ع) برای عرض تبریک به آن جناب، مقابل امامزاده، اجتماع می‏کنند و با سردادن شعارهای ولایی، به سمت میدان امیر چخماق می‏روند.

آنگاه با عنایت خاص حضرت ولی عصر، در سایه‏سار نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران، نماز عید غدیر به امامت حضرت آیة الله العظمی احمدی فقیه یزدی، برای دهمین سال پیاپی، در مسجد و حسینیه امیر‌چخماق برگزار می‏شود.

گفتنی است؛ سنت حسنه نماز جماعت عيد غدير، از سنت‌های فراموش‌شده اسلامی است كه مورد تأييد و عمل علمای سلف نظير شيخ مفيد، مقدس اردبيلی و شهيد اول(ره) بوده است و از مراجع معاصر نيز حضرات آيات عظام بهجت، احمدی فقيه يزدی(ره) و صافی گلپايگانی به آن فتوا داده اند و در سال ۱۳۸۸ ، آيت‌الله العظمی ميرزا محمدحسن احمدی فقيه آن را به طرز باشكوه و به ياد ماندنی در مسجد و ميدان اميرچقماق يزد احيا و اقامه كرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار