عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: شهرهای ما از نظر کالبدی و طراحی بی هویت و مغشوش هستند.
کد خبر: ۶۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 22 July 2015
کمال الدین پیرموذن روز چهارشنبه در حاشیه هیجدهمین اجلاس سازمان نظام صنقی ساختمان در اردبیل اظهار کرد: سیمای شهرها به دلیل بی توجهی به صاحب نظران و مباحث مهندسی دچار اغتشاش شده در حالی که شهر آیینه مدنیت می باشد، اما فقط به ساخت و ساز صرف خلاصه شده است.

وی افزود: بی هویتی محیط شهری، نابودی محیط زیست، از هم پاشیدن حس همبستگی و در نتیجه آن فردگرایی و سودجویی به دلیل بی توجهی به علم روز شهرسازی و بها ندادن به نقطه نظرات نظام مهندسی است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین اضافه کرد: پروژه های مسکن مهر از جمله این اغتشاش است که ملقمه ای از آهن، سیمان و آجر می باشد که بدون استحکام، کیفیت و تاسیسات مناسب با رنگ و بوی سودجویی بدون توجه به آمایش سرزمینی بنا شده اند.

او ادامه داد: این روند به خصوص در شهرهایی مانند اردبیل نمود بیشتری دارد چرا که بی قاعده سازی ها باعث شده با یک شهر ایرانی- اسلامی فاصله گرفته و بناهای سیمانی برافراشته شده و ثروت های فرهنگی و باستانی شهر را در خود بلعیده است.

پیرموذن بیان کرد: طولانی شدن زمان تهیه طرح های جامع و تفصیلی و ساخت و سازهای بی قواره امروزه شهرها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و موجب نارضایتی عمومی شده که باید برای رفع این مشکلات با مجموعه نظام مهندسی همکاری شود.

وی تصریح کرد: هویت اسلامی- ایرانی تنها با دستکاری ظاهری در آسمان خراش ها محقق نمی شود بلکه باید برنامه ریزی بلند مدت و طراحی فنی و دقیق داشته باشیم تا بتوانیم نشانی از تمدن اسلامی بجا بگذاریم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار