تابناک ایلام بررسی می کند
خدمات بانکداری الکترونیکی در ایران مناسب نیست.کافی است گذرتان به خودپردازها بیافتد یا سامانه همراه بانک یا اینترنتی را باز کنید تا اشکالاتی که به نظام خدمات دهی بانکی وارد است،خودی نشان دهد و شما را زمین گیر کند.
کد خبر: ۶۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 22 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،خدمات بانکداری الکترونیکی در ایران مناسب نیست.کافی است گذرتان به خودپردازها بیافتد یا سامانه همراه بانک یا اینترنتی را باز کنید تا اشکالاتی که به نظام خدمات دهی بانکی وارد است،خودی نشان دهد و شما را زمین گیر کند.

خود پردازهایی که در اوج نیاز پول نمی دهند، سایت های اینترنتی پر از پیغام خطا و همراه بانکی که تنها شما را با پیغام آشنای" در حال حاضر سرویس مورد نظر قادر به پاسخگویی نیست"، مواجه می کنند، نمونه هایی برای خدمت رسانی بانکی به مردمی است که برای همه این خدمات آبونمان می پردازند.

در حال حاضر، برای مانده‌گیری از حساب مبلغ 100 تومان، برای انتقال وجه در حال حاضر تا مبلغ یک میلیون تومان، 500 تومان کارمزد، از یک تا دو میلیون تومان انتقال، 700 تومان کارمزد، از دو تا سه میلیون تومان انتقال وجه، 900 تومان کارمزد کسر می شود  و به ازای هر یک میلیون تومان وجهی که افزایش می‌یابد، 200 تومان به نرخ کارمزد افزوده می‌شود. برای دریافت دسته چک هم از مشتری مبلغی به عنوان کارمزد صدور دریافت می‌شود. به تازگی نیز قرار است در طرحی به نام شاپرک، اخذ کارمزد از دستگاه های کارت خوان فروشگاهی باب شود که هنوز اجرایی نشده است. اما نکته اینجاست که ضرب المثل هر چه پول بدهی آش می خوری در اینجا کاربرد ندارد.
 اخیرا شاهد خدمتی دیگر! ازبانک ملی دراستان ایلام هستیم که خود جای سوالات بسیاردارد بعنوان مثال اگر شخصی دارای حسابی نزد بانک ملی ایلام باشدوبخواهد ازبانک ملی سرابله مبلغی را برداشت یا واریز نماید ،بانک ملی انجام دهنده خدمت  بابت انجام این خدمت نوین ! مبلغ 40000ریال از آن شخص دریافت می نماید .حالا با یک حساب سرانگشتی محاسبه نمایید که در هرروز چندین نفر مجبور به برداشت یا انتقال وجه هستند وچقدر پول بدون حساب وکتاب به حساب بانک ملی واریز می شود!
خبرنگار ما موضوع را از کارمند یکی از بانکهای ملی استان ایلام جویا شد ،وی که نخواست نامش فاش بشود درجواب سوال خبرنگارما گفت : موضوع دریافت کارمزد فقط دراستان ایلام اجرایی می شود واین موضوع درسایر نقاط کشور معنا ومفهومی ندارد.
حال سوالات ما از رییس شعب استان ایلام این است:
اولا طبق کدامین قانون بابت خدمتی که وظیفه بانک ملی است وبراساس سیستم یکپارچه بانکی (سیبا)بعنوان یک خدمت متداول ورایج بانکی برای تسهیل در امور مشتریان درانتقال ودریافت وجه محسوب می شود از مردم پول دریافت می شود؟
ثانیا اگر بخشنامه ودستورالعمل سراسری دراین راستا وجود دارد چرا بانکهای ملی سایر استانها از مشتریان خود کارمزد دریافت نمی کنند واگر دستورالعملی دراین زمینه وجد ندارد طبق کدامین دستورالعمل بانک ملی ایلام مبادرت به چنین امری نموده است؟
سایت خبری تابناک ایلام براساس رسالت خبری خوداین مطالبه عمومی را تا حصول نتیجه از طریق مدیران بانک ملی استان ایلام پیگیری ونتیجه رادراین بخش خبری به اطلاع عموم خواهند رسانید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار