عضو شورای شهر جدید سهند توضیحاتی در خصوص حواشی اخیر انتخابات هیات رئیسه شورای شهر جدید سهند ارائه کرد.
کد خبر: ۶۴۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 28 August 2018
 

به دنبال ایجاد برخی حواشی در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر جدید سهند در جلسه فوق‌العاده دوشنبه، پنجم شهریورماه، گفت‌وگویی با حسن جمشیدزاده یکی از اعضای شورای این شهر داشته و از وی صحت و سقم این حواشی را جویا شدیم که در ادامه ارائه می‌شود.

*آقای جمشیدزاده در جلسه روز دوشنبه چه روی داد؟ 

یکشنبه، چهارم شهریورماه جلسه انتخابات هیات رئیسه شورای شهر سهند برگزار شد که در آن جلسه آرا مساوی بین دو نفر بود به طوریکه سه رای آقای الف- ه، سه رای بنده و یک رای ممتنع نتایج این انتخابات بود.

صبح روز دوشنبه بنده به دفتر فرماندار رفته و کیفیت برگزاری انتخابات را کامل توضیح دادم و اعلام کردم که انتخابات شرایط مساوی داشته و رئیس شورا تمایل به مرحله دوم دارد.

آقای فرماندار اعلام کردند که در این شرایط مرحله دومی وجود نداشته و طبق امتیاز شرایط یکی از آن دو نفر با شرایط مساوی انتخاب می‌شوند.

در ادامه فرماندار اعلام کرد که اگر ایثارگری دارید، رئیس شورا خواهد بود و حتی خود فرماندار از بنیاد شهید و ایثارگران استعلام کرد و طبق آن استعلام هم ایثارگری بنده و هم برادر شهید بودن اعلام شد و در نهایت فرمانداری اعلام کرد جلسات شورای شهر سهند به علت شبهه داشتن در انتخابات فعلا ادامه نداشته باشد.

آقای الف- ه که با سه رای رئیس شورای شهر جدید سهند شده نیز اعلام کرد بنده جلسات را ادامه می‌دهم و در صورت اثبات غیرقانونی بودن، جلسات خود به خود ابطال می‌شود.

در ادامه همه این اتفاقات در جلسه فوق‌العاده روز دوشنبه، رئیس سابق شورای شهر جدید سهند از ابتدای آغاز جلسه با کنایه‌های خود سعی بر تمسخر بنده داشت به طوریکه ابتدا مدام من را آقای رئیس خطاب می‌کرد.

در جلسه روز دوشنبه، حجت‌الاسلام والمسلمین شکری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سهند میهمان ویژه جلسه بود که در جلسه همه از وی خواستند تا قرآن تلاوت کند ولی وی قبول نکرد و گفت که بین خود اعضای شورای شهر قاری قرآن وجود دارد و حتی شهردار نیز قاری ممتاز است که بلافاصله «الف» از آن طرف گفت هم قاری و هم فرزند شهید است و در جوابش او را روشن کردیم که شهردار فرزند شهید نیست و پدر همسرش شهید شده است که باز با تمسخر «الف» روبه‌رو شد و گفت مادر همسرش نیز شهید است و افرادی که شهید دارند از موقعیت‌شان سوءاستفاده می‌کنند؛ ما هم تلاش کردیم که شهید برای خود دست پا کنیم ولی نشد و از این‌رو نتوانستیم از موقعیت‌مان سوءاستفاده کنیم.

در این جلسه حتی چندین بار یکی دیگر از اعضای شورا به «الف» تذکر داد و گفت که شهید شدن و خانواده شهید بودن لیاقت می‌خواهد که باز با تمسخر وی روبه‌رو شد که برخی‌ با شهید داشتن و ایثارگری استخدام می‌شوند و حتی خود شهردار هم این چنین استخدام شده است.

بنده این موضوع را در جلسه به صورت تلفنی با فرماندار در جریان گذاشتم و اعلام کردم که «الف» از اول همه را به تمسخر گرفته و کنایه ایثارگری را به من می‌زند و قصد برهم زدن آرامش جلسه را دارد ،فرماندار نیز گفت که با «الف» برخورد خواهد شد و بلافاصله با وی تماس گرفت.

حین جلسه بنده از ریاست فعلی شورا درخواست نطق پیش از جلسه داشتم که قبول نکرد و گفت که جلسه شروع شده و نطق پیش از جلسه وجود ندارد که باعث برخی حرف‌ها شد و بنده گفتم که این جلسه وجهه قانونی نداشته و فرماندار اعلام کرده که نباید جلسه برگزار شود تا کمیته تطبیق نظر خود را اعلام کند و این حرف من با مخالفت و برخورد تند آقای الف- ه روبه رو شد و بنده نیز همان لحظه گفتم من در جلسه‌ای که به شهدا اهانت شده و از طرف رئیس شورا سکوت اختیار می‌شود، نمی‌توانم بمانم و جلسه را ترک کردم.

البته چنین موضوعاتی قبلا از سوی آقای «الف» تکرار شده بود به طوریکه امام جمعه شهر چند هفته پیش در خطبه‌ها انتقاداتی از نحوه مدیریت کردند که آقای الف در جلسه اعلام کرد که امام جمعه حق دخالت در مسائل را ندارد و باز هم همه سکوت کردند و فقط یک نفر گفت که آقای «الف» برای انتخابات بعدی رد صلاحیت خواهی شد که گفت من شلوار لی می‌پوشم تا رد صلاحیت شوم و از دیروز رد صلاحیت شده‌ام.

در کل می‌توان گفت در طول یک سال ریاست آقای الف، مسوولان با تقیه با وی رفتار کردند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار