مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مذاکره با آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مذاکره با آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه در تبریز، گفت: با احداث فرودگاه و خط آهن جلفا – چشمه ثریا – ترکیه، روابط تجاری منطقه آزاد ارس با ترکیه افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۴۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 27 August 2018

به گزارش تابناک تبریز، محسن نریمان در این جلسه با اشاره به برنامه های جدی ارس برای افزایش روابط با کشورهای دوست و همسایه، گفت: اقدامات لازم از جمله تقویت و احداث راه های زمینی و هوایی برای توسعه همکاری های اقتصادی با ترکیه درحال انجام است.

وی با اشاره به برنامه های زیربنایی منطقه آزاد ارس در حوزه تزانزیت، گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و مناطق آزاد ارس و ماکو، مطالعات خط آهن جلفا - چشمه ثریا - ترکیه در حال اجرا است.
نریمان با اشاره به ظرفیت های ارس در زمینه سرمایه گذاری شرکت های ترک، خاطرنشان کرد: مزیت های قانونی و مشوق های ارایه شده در منطقه آزاد ارس موجب فعالیت سرمایه‌گذارانی از کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه در ایران شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه طرح توجیهی فرصت های سرمایه گذاری در ارس برای ارایه به فعالان اقتصادی ترکیه آماده شده است، اظهار داشت: ما با آغوش باز آماده تعریف فرصت های جدید سرمایه گذاری و بررسی در کارگروه‌های مشترک اقتصادی هستیم.

اتصال هوایی و زمینی ارس به ترکیه/آمادگی ارس برای سرمایه گذاران ترک
 


رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس اضافه کرد: وضعیت صنعتی و تجاری و موقعیت استراتژیک جغرافیایی ارس به اهداف کوداکا نزدیک است و می توانیم همکاری های مشترک تجاری و صنعتی را در برنامه کاری دو سازمان قرار دهیم.
او تاکید کرد: جاذبه های گردشگری ارس زمینه خوبی برای جذب سرمایه گذاران صنعت توریسم ایجاد کرده است.
نریمان همچنین در این نشست با اشاره به اهداف مشترک ایران و ترکیه در حوزه اقتصاد، گفت: هر دو کشور ترکیه و ایران سیبل حملات آمریکا در موضوع تحریم ها شده اند و برای مقابله با این تحریم ها باید همکاری بیشتری باهم داشته باشیم.
مسئول هیات آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه ( کوداکا ) نیز هدف از سفر را استفاده از پتانسیل های مشترک اقتصادی دو کشور دانست و آمادگی این هیات را برای سرمایه گذاری در حوزه های معدن، بهداشت و درمان اعلام کرد.
گفتنی است هیات آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه ( کوداکا ) با حضور در دفتر تبریز سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس دیدار کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار