خادمی از افزایش قیمت بیش از دو برابری قیمت قیر خبر داد و گفت:‌در حالی که قیمت قیر هر تن یک میلیون و 200 هزار تومان بود در حال حاضر به 3 میلیون و 300 هزار تومان رسیده ا ست بنابراین افزایش قیمت قیر هم یکی از دلایل کند شدن سرعت اجرای پروژه‌ها است.
کد خبر: ۶۴۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 27 August 2018

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص آخرین وضعت ساخت آزادراه اصفهان-ایزدخواست-شیراز، کنارگذر جنوبی تهران و ادامه آزادراه همت تا کرج توضیح داد.

سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه، تأمین مالی و پیشرفت پروژه آزادراه اصفهان-ایزدخواست-شیراز،  گفت: مسیر ایزدخواست تا شیراز متأسفانه چند سالی است که در مرحله ساخت مانده است و امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: برای تأمین مالی تکمیل این مسیر برنامه‌ریزی‌شده است و قرار شد تا 500 میلیارد تومان از سوی وزارت دفاع به دلیل منافع مشترک در ساخت این مسیر تعلق گیرد.

به گفته‌ میرشفیع روسازی بتنی مسیر آزادراه شیراز به اصفهان نیز به طول 16 کیلومتر انجام‌شده  است و 6 کارخانه آسفالت برای ادامه کار روسازی به‌صورت فعال آماده هستند.

میر شفیع ادامه داد: تا سال گذشته از محل مصوبه قیر رایگان مقدار مناسبی قیر در اختیار ما برای پروژه‌ها قرار  می‌گرفت، اما افزایش قیمت ناگهانی قیر تا دو برابر قیمت سال گذشته، تحویل قیر  را با چالش مواجه ساخته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت  قطعه اصفهان تا ایزدخواست نیز گفت: این قطعه نیز مصوبه دولت جهت جذب سرمایه‌گذار را دارد  اما در مباحث قراردادی گره‌هایی وجود دارد، مطالعات فاز یک و 2 این قطعه را انجام داده‌ایم که اگر قرارداد منعقد شود، پروژه امسال آغاز می‌شود.

او گفت:امیدواریم در سال آینده تمام 222 کیلومتر این آزادراه به بهره‌برداری برسد.

به گفته میرشفیع افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و افزایش دو برابری هر تن قیر بعد از افزایش قیمت دلار پروژه‌ها ساخت راه را با کندی مواجه ساخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار